• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Google översättning

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Hej alla HBK:are jag undrar om någon kan hjälpa mig att få google översättning att fungera jag har IE 8 och har laddat ner googleverktyg, men när det skall översättas så står det översättning pågår och det står det hur länge som helst, men ingen översättning sker, jag har windows 7. Tack på förhand

MVH/Åke
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Google översättning

Hej Åke! Har W7 men kör betaversionen av IE9 (snabbaste webläsaren hittills) så jag kan inte kolla. Men har i ett tidigare svar fått rekomenderat att köra i kompabilitetsläge som hjälpte. Hoppas det fungerar!

Mvh Marita
 

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Sv: Google översättning

Hej Åke! Har W7 men kör betaversionen av IE9 (snabbaste webläsaren hittills) så jag kan inte kolla. Men har i ett tidigare svar fått rekomenderat att köra i kompabilitetsläge som hjälpte. Hoppas det fungerar!

Mvh Marita

Hej och tack för ditt svar men jag vet inte vad kompabilitetsläge är och hur jag gör då?

MVH/Åke
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Google översättning

Längst upp på sidan, samma rad som du skriver in sidan du vill besöka finns en ruta som ser ut som två delade pappershalvor, till vänster om X-et. Det är dår du skall klicka.
 

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Sv: Google översättning

Längst upp på sidan, samma rad som du skriver in sidan du vill besöka finns en ruta som ser ut som två delade pappershalvor, till vänster om X-et. Det är dår du skall klicka.

Hej och tack jag hittade knappen men ingen översättning det står bara översättning pågår men inget mer.

MVH/Åke
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Google översättning

Det du kan försöka med är att avinstallera programmet, starta om din dator och installera på nytt.
 

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: Google översättning

Håller med Anders.
Google Chrome är den snabbaste och bästa just nu där man bara genom att trycka på en knapp översätter sidan åt dig.
Enda nackdelen som jag ser det är att man måste lägga in favoriterna igen, går inte att importera vad jag vet.
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Google översättning

Håller med Anders.
Google Chrome är den snabbaste och bästa just nu där man bara genom att trycka på en knapp översätter sidan åt dig.
Enda nackdelen som jag ser det är att man måste lägga in favoriterna igen, går inte att importera vad jag vet.
Det är samma sak på IE8. Det finns en knapp även där, lika enkelt!
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Google översättning

Enda nackdelen som jag ser det är att man måste lägga in favoriterna igen, går inte att importera vad jag vet.
Du kan importera det viktigaste! Gör så här:

Klicka på lilla blocknyckeln, längst upp till höger som heter:
Anpassa och kontrollera Google Chrome
Alternativ
Webbinformation Importera data från annan webbläsare.
Importera bokmärken och inställningar
Importera

Julian
 
Senast ändrad:

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Google översättning

Även jag föredrar Chrome vid översättning, fast ibland går det bättre med Explorer.
Allt går heller inte att översätta varken med Chrome eller Explorer eller Google translate. Detta beror på att en del tillkrånglade sidor använder, helt eller delvis (i ramar), progamspråk och/eller skriptspråk som Chrome och/eller Explorer inte förstår, de kan stå och tugga tills de går i koma.:)
Så antar jag i alla fall att det är!
Sedan finns det en uppsjö av andra översättare att hämte hem från nätet som klarar olika skriptspråk, men då blir det så omständigt och krångligt.
"Det som inte går att översätta enkelt är inte värt att veta!" brukar jag tänka då.
Julian
 
Senast ändrad:
Toppen