• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HAHA sicka skojare det finns .......

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Jag fick detta mailet idag och jag har inte varit ute på några konstiga sidor .

Det kanske är någon här som lånar ut sitt bankkonto och vill bli rik ?? NOT !!



Från: Miss Stalle Gerald
Abidjan, Elfenbenskusten
Västafrika.

Re: vädjan om brådskande och konfidentiell affärsinformation hjälp!

Käraste,

Jag införa själv som Miss Stella Gerald enda dotter sent Chief och fru David Gerald. Min far var en mycket förmögen Coccoa köpman i Abidjan, det ekonomiska kapitalet i Elfenbenskusten, min far blev förgiftad till döds av sin affärskontakter under en av sina utflykter på en affärsresa. Min mamma dog när jag var ett barn och sedan dess har min pappa tog mig så speciell. Innan döden av min far på januari 2009 i ett privat sjukhus här i Abidjan han hemlighet kallade mig till hans säng sidan och berättade att han har summan av fyra miljoner femhundratusen USA: Dollar ($ US4.5M) kvar i fast / avräkningskonto i en av de främsta bank här i Abidjan, att han använde mitt namn som sin enda dotter för de anhöriga i insättning i fonden. Han förklarade också för mig att det var på grund av denna rikedom, att han var förgiftad av sin affärskontakter. Att på grund av den ständiga politiska krisen i landet och för att undvika varit döda av sina fiender jag borde söka en utländsk partner i ett land mitt val där jag kommer att överföra dessa pengar och använda dem i investeringssyfte såsom fastigheter eller hotellet .

Snälla, jag söker hedervärt din hjälp på följande sätt:

(1) För att ge ett bankkonto till vilket pengarna skulle överföras till:

(2) Att fungera som en väktare av denna fond, eftersom jag fortfarande en liten flicka:


(3) För att göra arrangemang för mig att komma över till ditt land för att ytterligare min utbildning och också till att säkra ett uppehållstillstånd i ditt land:

Dessutom är jag villig att erbjuda dig 15% av den totala summan som ersättning för din insats / input efter framgångsrik överföring av denna fond i din nominerad konto utomlands. Dessutom Pls ange dina alternativ till hjälp till mig eftersom jag anser att denna transaktion skulle sluta inom sju (7) dagar du betyder ditt intresse att hjälpa mig. För min säkerhetsskäl bör du svara mig genom min privata e-post:
Jag väntar att höra från dig snarast.

Tack och Gud välsigne.
Med vänliga hälsningar,
Stella Gerald
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29841

Guest
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Hej
Det är klart du ska svar det kanske är en pangbrud.
Det blir många ledlampor.
Lycka till med att bli av med alla ståler på ditt konto, och även andras konton på banken.

Bengt -Åke jag hör av mig om några dagar och hör hur det avlöpt.
Ha det bra i snön
/Vidhem
 
G

granum

Guest
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Kan man inte öppna ett helt nytt konto som ex vis innehåller 5 skr och vidarebefordra till den lilla damen för att kontrollera hennes uppsåt:music-icon:?
/Edgar
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Glöm allt detta och delita mailen utan att öppna eller svara. Det är bara Nigeriabrev och ni blir riktigt grundlurade.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Hur som helst så öppna absolut inte några bifogade filer. Först då kan det bli riktiga problem.
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Har också fått likartade erbjudanden men dumpat dom direkt. Det måste tydligen löna sig i alla fall eftersom dom fortsätter att skicka, så vissa napp får dom nog.
Roadglider
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Kompisen och jag fick något liknade som vi roade oss med att svara på. Efter som han påstod att det bara gick att överföra pengarna till en bank i Schweiz, var man tvungen att öppna ett konto där. Naturligtvis kunde dom hjälpa till med detta och det skulle kosta 3.500 kronor.

Eftersom jag skulle få några miljoner så erbjöd jag mig att han öppnade detta konto och betalade 3.500. Som tack för hjälpen erbjöd jag honom att betala tillbaka 10.000 när mina miljoner trillat in.

Behöver jag skriva att det blev tyst efter detta.
 

Freeman

FD HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6293
Medlemskap
2022
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Ja den siste idioten är inte född ännu...någon går väl på det....
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Alldeles för många , det finns inga lätta pengar!!!!! Jag för min del trodde att dessa " sk
Nigeriabrev " hade dött ut!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Nei de har ikke dødt ut, men landene er ikke lengre Nigeria. Diverse land i Asia, Afrika og Sør-Amerika står nå som kilde til pengene. Avsendere på disse er fra flere land i Asia og Europa.

En variant er lotterier som sies å trekke på epost-adresser, får omlag en slik mail i uken med fra moderate $100000 til €40000000 i vinst. Avsenderene er fra Nederland og Irland i de fleste tilfeller.
 
F

F.d. 55416

Guest
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Jo då, det fungerar också, känner själv till ett fall där det gått riktigt mycket pengar förlorade,
 
F

F.d. 7702

Guest
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Kul inbjudan, du kan väl använda bruttan som hembiträde och som ölhämtare på din husbilsresa, tycker du skall föreslå 85% till dej, o 15% till bruttan.
sune:twitcy:
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Jag har bättre tur, har väntat att en okänd släkting i Amerika skulle dyka upp med ett testamente.
Men jag fick ett elegant erbjudande , först trodde jag det var ett Nigeria brev men detta var ju från Benin så då är det lugnt.
Så här var meddelandet:

Hej Fagerström
Jag är Mr Gilbert A. Degraft, en advokat för att den sena Mr Alexander Fagerström, (min sena kund), en medborgare i ert land, som dog i en bilolycka
tillsammans med sin familj 2003. Han bor i mitt land där han behandlar på råoljerelaterade företag, och jag hanterar hans hela juridiska affärsfrågor.
Jag inhämtat för ert samarbete för att återta sin fond eftersom det är min lagliga rätt att nominera mottagaren. Som ett resultat av hans död,
har hans bank instruerat mig att utse en mottagare av hans konto värderas till US $ 36,350,000.00. Kontot kommer att beslagtas som outtagna fond
om jag inte kunde utse en mottagare eftersom det har varit vilande i upp till 12 år.
Så jag vill ert samarbete för att säkra fonden av juridiskt utse dig som stödmottagaren, eftersom min klient dog testamente (utan en vilja).
Vänligen kontakta mig via e-post för mer information och procedurer: (amoruwa.gilbertd@outlook.com)

Ring mig på +229 90194093 för muntlig diskussion.
G. A. DeGraft Esq.
Huvud, A. De-Graft Solicitors
C / 502 MGR. ISIDORE DE SONGA
05 BP 0151. Benin Rep.

Hipp Hurra jag kollade lite för skoj skull på "nätet" då såg jag att en man i Tyskland även fått erbjudandet men då hade "Alexander" ett annat efternamn.
Så här började det:

Hej Buchberger Jag är Mr Gilbert A. Degraft, en Advokat med den sena Alexander Buchberger, (minavliden kund), en medborgare i ert land, som i en bilolycka
2003. Han bor i mitt land, där dog tillsammans med sin Familj han arbetar på oljerelaterade företag.........forts samma som mitt brev.

Nog lite dålig ordning på pärmarna hos den advokaten!
Eftersom det skulle bli över 295 miljoner eller 29 miljarder beroende hur man skall tolka kommatecknen. Jag skiter nog i detta och låter Buchberger göra slut på pengarna,
jag skulle ändå aldrig orka äta och dricka upp dem ändå.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Ja är du feminist så varför inte stackars lilla flicka.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Jasså, det är så de ser ut, dessa märkliga mail som fastnar i mitt skräpfilter och automatiskt raderas efter en tid. Jag har aldrig ids öppna dem men inser nu att det är ofantliga summor jag gått miste om. Jag hade ju till och med kunnat sluta jobba!
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Har fått upp detta i Safari på Ipad. Går inte att stänga fliken eller byta flik utan jag måste stänga Safari och öppna med en länk från skrivbordet. Vet inte hur det kom upp, troligen har jag kommit åt en reklamruta i annan app.
Vad göra?
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    118,7 KB · Visningar: 38
F

F.d. 32985

Guest
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Går det att "tvångsavsluta" paddan med samtida tryck på den ordinarie avstängningsknappen och hemknappen?
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Nej då tar den en skärmbild. Jag har stängt av den helt genom att hålla inne avstängningsknappen ett tag men det hjälpte inte. Tack i alla fall
Birgitta
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Jag har också fått liknade erbjudanden.

Jag tryckte på OK och därefter gick det att avbryta.

Det sker inget om man inte fyller i uppgifterna.

Det är ett försök att skaffa adresser för reklamutskick etc.
 
F

F.d. 53269

Guest
Sv: HAHA sicka skojare det finns .......

Jodå, håll knapparna intryckta ett tag.

Rensa historiken för safari under inställningar innan du öppnar den igen så ska det försvinna.
 
Toppen