• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

bränslepump

F

F.d. 50655

Guest
Bränslepumpen krånglade i somras på min lt 31 83-a. Bytte för flera år sedan och tänkte göra detsamma nu också, men det visade sig att den inte fanns längre att köpa på VW. Kan man sätta en sugpump utanför tanken och låta den suga genom den gamla?Tacksam för tips
 

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Sv: bränslepump

Jag vet inte hur det ser ut på VW Lt men nog ska de väl gå att få tag på nåt som passar att placera i tanken om pumpen är placerad där. Låter inte så bra att suga genom den trasiga pumpen då denna säkert stryper och kan förorsaka bekymmer.
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.720
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Sv: bränslepump

Hej Åke LT31-83

På våra Lt31:a -84 så sitter det en extern pump på bensinledningen under bilen , om den gamla pumpen sitter kvar i tanken vet jag inte
men det fungera hur bra som helst

Roffe
 
F

F.d. 50655

Guest
Sv: bränslepump

Fick via Laitis i Umeå tag på en ersättningspump till lt 31 genom GETE motordelar. Den monteras dock utanför tanken. Har satt dit den i helgen och det verkar fungera. Jag tog bort den gamla pumpen som satt i tanken o ersatte den med en bit slang med samma längd.Håller tummarna att det funkar till våren i skarpt läge:)
 
Toppen