Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Hjälp Medlemslista Kalender Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Vatten o Avlopp
Vatten o Avlopp Hur gör man för att hantera Vatten o Avlopp o Toaletten när man är ute med Husbilen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Sv: (Grå)vattentömning
Gammal
HBK Medlem

JOE50s avatar

Kommun/Land: Avesta
Sv: (Grå)vattentömning - 2010-10-18, 13:24

Jag såg nåt fruktansvärt igår när jag var på väg hem med husbilen.
Det satt en dam bredvid en sin volvo personbil och kissade vid kanten på parkeringsplatsen. Visst är personbilsförarna hemska som bara kan gör nåt sånt. Den parkeringsfickan är ju förstörd för tid och evighet.

JOE

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Gammal
HBK Styrelse

MC-Louiss avatar

Kommun/Land: Mörbylånga
Ålder: 71
Sv: (Grå)vattentömning - 2010-10-18, 13:30

Hur skall man klassifiera detta Svart eller gråvatten

Gammal
HBK Intresserad

Kommun/Land: Tjörn
Sv: (Grå)vattentömning - 2010-10-18, 13:40

Det är nog gulvatten

Gammal
HBK Medlem

Eila & Penttis avatar

Kommun/Land: Göteborg
Ålder: 55
Sv: (Grå)vattentömning - 2010-10-18, 13:51

Förr körde bönder skit ifrån stan ut på landet och ut på åkrar som gödsell, idag körs det rån landet in till stan för att rengöras.......

Gammal
HBK Medlem

FredrikLs avatar

Kommun/Land: Stockholm
Ålder: 59
Sv: (Grå)vattentömning - 2010-10-18, 14:04

Är det bara mitt gråvatten som luktar "ägg-mök"?
Ofta är det piss-gult oxå!! Dock inget piss, utan lite kafferester. Ser inte kul ut, och luktar definitivt inte kul!
Var ute förra veckan till härliga Härjedalen, jag och taxen, ett par duschar, lite disk, tandborsten gjorde sin plikt, ca 80 liter under dessa dagar. Sen av nån anledning i fredags så gick vattenlåset till diskhon ur funktion, å her... dj... vad det luktade inne i husbilen!
Menar ni på fullt allvar att jag ska släppa ut detta vatten på gator å torg?
Bad will eller Good will?
Töm gråvatten på där avsedda platser! Egen täppa? jo men inte i vindriktning till Era grannar!
Riskorn, spaggettibitar och annat efter disk kan man nog fixa i sin egen trädgård, men inte på en parkering eller ställplats?!! Jag har ingen lust att komma till en ställplats där någon pricis tömt sitt gråvatten!!!
Vi som använder våra husbilar vill gärna kännas oss välkomna vart vi än kommer. Inte mötas av förbudsskyltar, för att några har "låtit sitt vatten" eller nått annat husbils-specifikt!
Inte konstigt att denna tråd återkommer igen och igen!
Tycker// Fredrik

Följande 2 användare säger Tack till FredrikL för detta inlägg:
LaBri (2010-10-18), Montreal (2010-10-18)
Gammal
HBK Intresserad

Kommun/Land: Tjörn
Sv: (Grå)vattentömning - 2010-10-18, 14:21

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikL Visa inlägg
Är det bara mitt gråvatten som luktar "ägg-mök"?
Ofta är det piss-gult oxå!! Dock inget piss, utan lite kafferester. Ser inte kul ut, och luktar definitivt inte kul!
Var ute förra veckan till härliga Härjedalen, jag och taxen, ett par duschar, lite disk, tandborsten gjorde sin plikt, ca 80 liter under dessa dagar. Sen av nån anledning i fredags så gick vattenlåset till diskhon ur funktion, å her... dj... vad det luktade inne i husbilen!
Menar ni på fullt allvar att jag ska släppa ut detta vatten på gator å torg?
Bad will eller Good will?
Töm gråvatten på där avsedda platser! Egen täppa? jo men inte i vindriktning till Era grannar!
Riskorn, spaggettibitar och annat efter disk kan man nog fixa i sin egen trädgård, men inte på en parkering eller ställplats?!! Jag har ingen lust att komma till en ställplats där någon pricis tömt sitt gråvatten!!!
Vi som använder våra husbilar vill gärna kännas oss välkomna vart vi än kommer. Inte mötas av förbudsskyltar, för att några har "låtit sitt vatten" eller nått annat husbils-specifikt!
Inte konstigt att denna tråd återkommer igen och igen!
Tycker// Fredrik
Jag menar inte att det skall dumpas på gator och torg men i en skogsbacke hade inte stört någon och 10 min senare hade marken sugit upp det. Riskornen och pastabitarna hade säkert gillats av något djur. Vatten och tandkräm mm innehåller inget skadligt och de flesta diskmedel är idag helt fosfatfria så de gör inte heller något farlift åt naturen.
Att släppa litet gråvatten på rätt ställe är inget att bli hysterisk över. Själv dumpar jag på egen gräsmatta och om resan blir så lång att det blir fullt på någon grusplan där ingen störs. Toatanken tömmer jag i princip alltid hos vägverket (tack för tömmningställena)

Gammal
HBK Medlem

Kommun/Land: Linköping
Ålder: 67
Sv: (Grå)vattentömning - 2010-10-18, 18:15

Citat:
Ursprungligen postat av Pentti Visa inlägg
Förr körde bönder skit ifrån stan ut på landet och ut på åkrar som gödsell, idag körs det rån landet in till stan för att rengöras.......
Sen körs det tillbaka ut på åkrarna. Ofta med gift och kemikaliehalter över gränsvärdena.
bosse b

Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Vatten o Avlopp

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2012, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS