• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Påfyllning av vatten

F

F.d. 25246

Guest
Att fylla vatten med snuskiga slangar eller trassliga egna slangar. Sneglade på Frakias lösning.

Hittade en enkel slangvinda på Jula dock ej platt slang men väljer bort detta då jag anser den är bökig i hanteringen. Visst det står gammalt vatten kvar i en rundslang men på rätt vis med upprullingen blir det ej mycket vilket man spolar ut innan man fyller nytt vatten i tanken.

Jag använder vindan tvärt om hur den är tänkt att fungera, förlänger den korta slangen med tillräkligt så man stoppar den i tankröret. Den invindade slangen ansluter jag till kran.

Har monterat allt i dubbelgolvet.
//Mikkeman
 

Bilagor

  • DSC00076.JPG
    DSC00076.JPG
    461,1 KB · Visningar: 14
  • DSC00077.JPG
    DSC00077.JPG
    460,8 KB · Visningar: 9
  • DSC00078.JPG
    DSC00078.JPG
    495,1 KB · Visningar: 11
  • DSC00079.JPG
    DSC00079.JPG
    431 KB · Visningar: 10

Göran o Bitte

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
2123
Medlemskap
2024
Sv: Påfyllning av vatten

Hallå där.
Ser att du har en Argos. Kul att se för jag har gått i samma tankar ett tag nu och har också en Argos.
En liten fråga bara: Du upplever det inte som liten slangdimension med 3/8"? Jag menar att det tar ju lite längre tid att fylla med en liten dia.

MVH
Göran S
 
Toppen