• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag ska pensionera vår 15 tummare. Den är monterad på en plåt som dras ner i underkant ur ett överskåp och kan sedan vridas mot sittgruppen. Ett LMC origninalmontage som fungerar bra. Problemet är att apparaten monteras kloss mot en plåt som täcker hela baksidan varför kontakter och anslutningar måste vara sidoanslutna.

Nu vill jag ha en 19 tummare som är LED-belyst och har möjlighet till 12 Volt. Har hittills bara sett tre varianter. LAVA som är dyr, DMTECH som verkar OK till hyggligt pris och Sibas "Limited Label" för 1995:- och utan digitalbox. Det påverkar dock inte mig eftersom monteringen i min bil gör det enklare med en HDMI kabel från överskåpet ner till TV:n än den styvare koaxialkabeln till antennen. Alltså passar det mig med extern box. Det blir också mer framtidssäkert.

Är det någon som har erfarenheter av någon av dessa fabrikat i det utförande jag söker? Eller andra fabrikat med samma egenskaper.

Krister N
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

Går det inte montera en distans på det 75*75 fästet så du får ut TV´n lite från väggen .

Något jag märkt på våran är ju att TV´n bör ju vara lite ledad upp/ner beroende på hur man sitter pga. platt TV´n är ju så känslig och bilden på våran blir ju mycket mörkare om man sitter i fel vinkel .
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

Hej Beng-Åke!

Den monterade apparaten och "ställningen" dras ner genom en springa som är snyggt utsågad i underkant på skåpet. Montaget gör att där bara är 60 mm djup kvar till apparaten. Apparaterna jag sett ligger på en tjocklek mellan 40 och 55 mm så det funkar inte med distanser.

Krister N
 
Senast ändrad:
J

Jarn

Guest
Senast redigerad av en moderator:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

Efter "åska" i den gamla TV's HF-del köpte jag en DMTECH LED med DVD, 3000:-. Uttagen riktade neråt med gott om utrymme. Där fanns även ljudutgång så man kan få ljud var man vill.

3 kg, 30 w.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

Hej Beng-Åke!

Den monterade apparaten och "ställningen" dras ner genom en springa som är snyggt utsågad i underkant på skåpet. Montaget gör att där bara är 60 mm djup kvar till apparaten. Apparaterna jag sett ligger på en tjocklek mellan 40 och 55 mm så det funkar inte med distanser.

Krister N


Hej Krister,
kan du ta ett par bilder. Söker ideer för tv montage i min fortsatta renovering
Hälsningar Bror
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

Hej Bror.

Ska fixa till helgen.

Krister N
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

Köpte en DMTECH med DVD och den är mycket känslig. Den blir mörk i bild om man inte har rätt vinkel mot den. Dessutom efter två veckor är den på reperation och jag använder min gamla Daewoo platt 17 tum tyvärr utan inbyggd boxer. Innan du köper, kolla bilden noga,det gjorde inte jag.
Sören
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

Hej Krister,
kan du ta ett par bilder. Söker ideer för tv montage i min fortsatta renovering
Hälsningar Bror

Så här ser det ut. Den lilla sladden t v går ner till en kylbox på golvet och har inte med TV:n att göra.
 

Bilagor

  • 1.JPG
    1.JPG
    2,6 MB · Visningar: 41
  • 2.JPG
    2.JPG
    2,8 MB · Visningar: 36
  • 3.JPG
    3.JPG
    2,9 MB · Visningar: 32
  • 4.JPG
    4.JPG
    2,6 MB · Visningar: 30
  • 5.JPG
    5.JPG
    2,6 MB · Visningar: 26
  • 6.JPG
    6.JPG
    2,8 MB · Visningar: 35
F

F.d. 25023

Guest
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

Jag hade en DMTech hem för att prova och jämföra med hemma-TV'n. Blev absolut inget köp pga den dåliga bildkvaliten.

Sen blev det en som följde med nya bilen, bättre men inte bra, märket kommer jag inte ihåg.

Så nästa gång blir det en kvalitetsmärke, tror att det minskar irritationen över dålig bild i längden.

hälsn
jyrki
.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

Ser på Grundigs tyska hemsida att deras 19 tums LED, Vision 2, också verkar ha kontakter och uttag monterade neråt eller i sidan, bygger alltså inte bakåt. Stämmer det?
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

Ja, förbrukar dessutom bara 30w - fung mkt bra. Har även plats och funkt för den vanliga Boxermodulen och kortet hemifrån.
 

kastrup7

FD HBK Medlem
Inlägg
233
Kommun
Danmark
HBK-Nr
9679
Medlemskap
2023
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

Tusind tak for hjælpen, han har også en 16 tommer, så i næste uge
Når jeg er hjemme igen skal jeg en tur til Sverige

Hilsen
Flemming
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

LTC är byggd för större spänningsvariationer som kan vara i en husbil. Sedan är kretskorten lackade för inte fukt skall tränga in.
Hur sedan kvalitén är för övrigt ??
Har två st i min bil. Det är snäv betraktningsvinkel.
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

Vi har en19" från LTC, helt ok för oss.
Om du kan vänta med inköp och ska till årsmötesträffen kan du där göra en marknads-undersökning. Där finns säkert ett rejält urval att titta på då.
 
F

F.d. 55416

Guest
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

Jag upplever det inte allt för lätt att hitta en bra 19 tummare, kommer att kombineras med en parabol.
Någon som har ett bra förslag på bra tv mottages tacksamt.
Ha det.
:mcride::mcride:
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
573
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Sv: 19 tums "LED" TV med "sidokontakter" och 12V.

Hej.
Jag vet att många inte gillar Anderson (NetOnNets märke) men vi har en sådan 19" med inbyggd DVD och har kört den med parabol, via dator och HDMI-kabel samt vanlig antenn i sex års tid utan några som helst problem.
Mvh / Roland

Hej igen. Missade att det skulle vara sidokontakter vilket gör att Anderson faller bort.

Mvh / Roland
 
Senast ändrad:
Toppen