• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Märke

F

F.d. 3088

Guest
Hej under vår semesterresa Danmark Tyskland Sverige har vi bara sett 11 dekaler?? Frågan har ju varit uppe här tidigare i ett antal trådar, orsak efterlyses:confused:

Gurra undercover
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Märke

Svaret är nog ganska enkelt.
Av alla bilar som rör sig på vägarna under högsäsong så är bara en bråkdel medlemmar.
Lämnar man Sverige så blir det ju naturligt ännu färre. Under sommarens tripp ner till Kroatien så kan jag räkna antalet dekaler på ena handens 3 fingrar.

Av dem som är medlemmar så har en del också helt enkelt valt bort att sätta på dekalen och då blir det ju svårt.
Själv är jag allergisk mot alla typer av dekaler på bilen förutom originaldekalerna förstås så ingen jag har mött har ju kunnat se att jag är medlem heller.

Möjligen skuille jag kunna tänka mig en sugproppshistoria på insidan av fram eller sidorutan.
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Märke

Där har du en poäng Roger. Det sitter så pass många dekaler orginal på nyare bilar idag så man kan knappast kan få till mer dekaltrimm. En som har både dekal o nr. Olle.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Märke

Roger67;

Högsäsongen bör väll samtliga vara ute, sist jag var utanför Sverige fanns det mängder.
Eller har dom flesta samlats på olika ställen (läger):confused:

Gh
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Märke

Hur många andra klubbmärken har du sett när du har varit ute Gurra?:confused:
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Märke

Kanske det går att göra en enkel enkät/röstning om hur många som har märket på bilen.

Kanske ett av alternativen kan vara en fråga riktad mot de som inte har märket på om de kan tänka sig sätta dit något annat för att vissa att de är medlemmar...

Kanske resultatet kan användas för att titta på något nytt eller kompletterande



Kanske det redan gjorts en sådan här undersökning, då ber jag om ursäkt.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Märke

Roger67;

Högsäsongen bör väll samtliga vara ute, sist jag var utanför Sverige fanns det mängder.
Eller har dom flesta samlats på olika ställen (läger):confused:

Gh


Att vi ser olika beror säkerligen också på att vi rör oss på olika ställen och kanske anstränger oss olika mycket för att hitta ett märke. Om man nöter många mil på vägen ser man många bilar men hinner/orkar/vill kanske inte titta efter märket. Om man däremot är på 5 stora svenska campingar under 3-4 veckor så hinner man säkert se en hel drös utan att man behöver anstränga sig.

Men om man som du Gurra ser en stor skillnad nu mot förut så finns det ju någon annan anledning. En kan vara att man inte tycker det är så viktigt längre och orkar kanske inte ordna med nytt märke när man bytt bil. Många byter ju bil som man byter strumpor idag.

Har man en nyare bil kanske man inte vill smeta på en massa dekaler heller. Hur många husvagnar nu för tiden har hela bak och framsidan fullsmetade med landskapsmärken:D.
Älgdekalerna är väl också utdöende..

Nä, jag tror på något annat än klistermärken.
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Märke

Ok Jag ser många men klubb märke, Men i det kan vara svårt att se, vissa hb har många andra märken som smyckar bilen, kollar oftas på höger sida. Klart svårt att se om det sitter i mitten eller på vänster sida, Vi vänder på allt, alla vill inte synas, Men det är ok, men vi är data kompisar, den är också ok. vi hörs.
Kram
Skoogis
 
Senast ändrad:
F

F.d. 8470

Guest
Sv: Märke

Vi kjører med både svenske og norske dekaler på bilen og synes at det er morsomt å møte andre medlemmer når vi er ute og kjører. Men vi har inntrykk av at de som er medlemmer av den Norske bobilklubben er flinkere til å bruke dekaler. Vi har vært medlemmer i mange år men har bare kommet i snakk med Tobben og frue ute på tur.
Kanskje vi treffer flere når vi 4.10 kjører til Spania. Hadde håpet på mer enn ett svar her på siden når vi bad om tips om veivalg osv siden det er første gang vi kjører den veien men det er visst ingen som har lyst eller kan være til hjelp der, desverre.

Fortsatt god ettersommer
:confused:
 
F

F.d. 30817

Guest
Sv: Märke

Att jag är med i HB betyder inte att jag självmant sätter dekal på bilen... hade ett h-e o få bort dekalerna från firman som hade sålt denna en gång i tiden..håller med att man skulle ha nåt med sugkopp...o andra sidan va vi till kroatien med o inte såg en enda bil med Hb klubben på....
 

M&J-H

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
2376
Medlemskap
2024
Sv: Märke

Hej.
Jobbade idag körde buss till Gränna på motorvägen mötte säkert 10 til 15 husbilar några såg jag märket på. Efter Gränna turen körde jag till Gislaved utav tio bilar som jag mötte på den vägen såg jag 5 st HBK märken.

Jan Erik
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Märke

Jag kommer nu strippa av husbilen för at jag skall lämna in den på DITEC och GLASTEC behandling och sedan kommer dom bakre dekalerna på igen som dom satt mellan bromsljuset och backkameran .
I framrutan så ser jag inte ca 10-15 cm av rutan för överbädden och jag kommer stripa ner den med vit tape ( kanske blir lite mindre varmt på morgonen då ) och sätta dekalerna där på vänstersidan under Hymer märket .

Jag klantade mej vid denna monteringen och monterade dom på högersidan och eftersom fronten är lite välvd så syns det ju inte så bra där .
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Märke

Hej.
Jobbade idag körde buss till Gränna på motorvägen mötte säkert 10 til 15 husbilar några såg jag märket på. Efter Gränna turen körde jag till Gislaved utav tio bilar som jag mötte på den vägen såg jag 5 st HBK märken.

Jan Erik

Hej Janne idag körde jag skillingaryd tur å retur 19 rullande hus inget märke men 2 Nordic
Måndag åker jag buss till stan från Gränna 05.05 kör du då :confused:

Gurra den bereste
 
F

F.d. 25107

Guest
Sv: Märke Husbilsmärke

Var på ställ-platsen Borgholm Öland Fredag - Söndag och där var minst 10 HBKare Med märke
 
Senast redigerad av en moderator:

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
682
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Märke

Jag föredrar att vara anonym på vägarna, medans jag har semester. Sen försöker jag bidra med råd och dåd här på nätet. Det räcker med dom dekaler försäljarna klistrat på och dom märkena som man måste ha på vissa ställen. (Miljömärket i Tyskland och vinetten i Schweitz.


Mvh
larsemil
 

kjellemona

FD HBK Medlem
Inlägg
186
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022
Sv: Märke

Hej

Vi har varit ute drygt en vecka denna gång och har stått jämte 14st HBK märkta bilar på ställplatser från Västervik , Öland och runt södra kusten upp till Båstad

Kjelle :D
 
T

Teddi

Guest
Sv: Märke

inga problem me dekalen på bilen.mycke roligare om man ser att vederbörande e me i klubben.slipper o fråga osv.lättare o ta kontakt.dekalerna e ju snygga också.nästan som en legitimation..
 
Toppen