• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK är välmående och vi trivs!

görank

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023
Sv: HBK är välmående och vi trivs!

Det var det svaret jag befarade. Trist både för klubben och oss medlemmar.
 
Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.800
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: HBK är välmående och vi trivs!

Lite synd att klubben inte driver våra frågor gentemot myndigheter. Nu har klubben stämpeln "gulle-gull"-klubb med inbördes beundran. Helt OK om man inte har några större ambitioner. Lite talande är att i trådar med frågor om hur klubben agerar i viktiga frågor om t.e.x. ställplatser, är det knäpptyst från ansvariga i klubben. I denna tråden var man snabb att svara. Med så många medlemmar borde vi vara ett tungt argument i viktiga frågor som berör framtiden för oss alla. Hoppas att denna konstruktiva kritik inte medför att man hamnar ute i kylan.

Det finns redan en arbetsgrupp med 6 personer som heter
HBK Kommunkontakt
anmäl dig dit så får du utrymme att påverka.

Denna arbetsgrupp hanterar just de frågor du nämner.

Använd Kontakta oss och ange arbetsgruppens namn.
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: HBK är välmående och vi trivs!

Jag håller med dig Görank.

Mvh Wikstrom
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: HBK är välmående och vi trivs!

På tal om HBKlogga, Satt 20min vid änden av Ölandsbron, räknade 34 husbilar varav 11 utlänska 7 med HBKlogga Bra eller dåligt svara den som känner för det jag tyckte det var rätt hyfsat, men de var jag det.:confused:
 

Olle Jonsson

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Sv: HBK är välmående och vi trivs!

Appropå arbetsgrupper.
Har "Framtidgruppen" något "delbetänkande" att redovisa, den har verkat i mer än ett år vid det här laget.
Det vore intressant att få ta del av deras mödor samt en tänkt utveckling för klubben.
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: HBK är välmående och vi trivs!

Som jag tidigare skrivit så kör jag/vi med stolthet vår husbil med väl synliga HBK dekaler både fram och bak på bilen. Även medlemsnumret väl synligt. Vi har sett ett flertal andra med dekalen på. Men oj vad många utländska husbilar vi sett i år. Stod på en ställplats i småland där var ett trettiotal husbilar men bara vi var svenskar. Många av våra medlemmar ,vad jag förstått ,är just nu ute i europa och reser därför syns dom inte till här hemma. Kanske en förklaring till att man ibland upplever det som att inga HBK dekaler syns till.
MVH ha det gott alla HB älskare från Gunilla:wub::bye::bye::mh:
 
Senast ändrad:

görank

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023
Sv: HBK är välmående och vi trivs!

Har också träffat många som inte har någon dekal men som visat sig var medlemmar.
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: HBK är välmående och vi trivs!

Under vår semesterresa i Tyskland har vi träffat många medlemmar. Men ju längre söder över man kommer ju färre blir det. Vad som är slående är att alla vi möt i Tyskland hade alla HBK dekalen på. Men här hemma finns det fler som inte har sin dekal på. Många av dessa, när man frågar, bytt bil och hunnit med att beställa någon ny dekal eller helt bara inte haft tanken på att klistra på dekalen. Detta medan många öppenhjärtligt talar om att de är stolta över att tillhöra Sveriges största husbilsklubb.

Naturligtvis finns det också de som är som jag själv allergiska mot klistermärken. De som inte för allt i världen kan tänka sig att klistra på ett märke på sin ögonsten (husbil eller bil).

Men det finns också många som efter att varit ute och åkt i sommar har konstaterat att med märket på skapas lättare kontakter med andra husbilsåkare.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.821
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: HBK är välmående och vi trivs!

Riktigt snyggt Visby! :)
 
Senast ändrad:
Toppen