Nu är det inte bara för att jag är snål utan snarare för att jag tycker det är jäkligt fånigt att min bil betalar samma som en bil som är 9meter för att den råkar vara 6,05meter. Därför undrar jag om det är möjligt att med lite pill få ett papper som jag kan visa fram i kassan och därmed betala halva priset?
Sen är ju dom där låga priserna som X anger bara om man har en brobizz som kostar 320kr om året och då skall man köra i brobizzfilen och då är risken stor att maskinen mäter fel och då får man betala det högre priset och får bara tillbaka mellanskillnaden om man skickar en kopia på registreringsbeviset... Vilket ju skulle vara som att skjuta sig själv i foten.
Priser
Pris per enkelresa SEK exkl moms
SEK inkl moms Motorcykel 164,00 205,00 Bil upp till 6 meter 300,00 375,00 Bil upp till 6 meter med
släp/husvagn, husbil över 6 meter
samt varubil/minibuss 6-9 meter 600,00 750,00
är dom vanliga priserna som man betalar i kassan och det är dom jag inte gillar. En bil över 6 meter här får alltså betala 1500kr för att åka på bron fram och tillbaka.
Scandlines
http://www.scandlines.se/farja/prise...org-helsingor/ har ännu värre priser. 820kr för en tur och returbiljett med en liten bil och 1640kr för en bil över 6 meter.
Det är inte jättemycket pengar men det här är ju ett rabattkort på 50% och det är ju inte tråkigt?