• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny dörr

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Jag ska göra en del modifieringar i tvättrummet i min ”plåtis” . Därför letar jag nu efter en jalusi/skjutdörr som skall gå att dra runt, ungefär som ett duschdraperi. Den svängbara dörren skall löpa i skenor i golv och tak. Jag har förgäves letat efter någon säljare av sådana dörrar. Finns det någon som har tips på tillverkare och eller säljare som jag kan kontakta?
Mycket tacksam, om någon kan hjälpa mig
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.252
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Ny dörr

Tänker du dig som en jalusidörr med lameller som står upp? Tänk i så fall på att det finns viss risk för att det blir skramligt när du kör. Det gäller alltså att hitta en konstruktion som tar hänsyn till att den skall sitta i ett fordon.
 

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Sv: Ny dörr

Vi har sett arrangemanget med jalusidörr ”live” i en Pössl Roadcruiser. Dörren är tillverkad av stående smala plastlameller. Skrammelrisken som du tog upp Michael, hade vi inte tänkt på. Det måste undersökas.
Och tack Bengt-Åke för tipset om Liljas i Göteborg. Kontaktar dom i morgon, måndag. Med tanke på att du bor i Falköping. Vår ”plåtis” är byggd av ScandiMobil i just Falköping. Besöker Claes på firman allt som oftast. Dom är alltid lika trevliga och hjälpsamma. Har små funderingar på att be Claes bygga en ny bil på en ”LångMerca”.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Ny dörr

Glöm inte av ett besök hos mej med lite kaffe .... Jo Claes har väl byggt i 25-30 år snart för han börjde ju med VW buss och LT31:eek:r .
Jag kommer ihåg honom sedan länge men han har väl glömt mej :(..
 
Toppen