• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

King Fuel Saver

F

F.d. 29751

Guest
Det säljs en grej som heter King Fuel Saver och dom påstår att det blir mer skjut i bilen och att man sparar bränsle. Är det någon som vet om det är bara båg eller....
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: King Fuel Saver

Konstigt att det inte sitter en sådan redan i alla bilar, speciellt nyproducerade bilar borde redan vara försedd med en sådan. Det finns väl inte ett enda bilmärke som inte vill framhålla låg bränsleförbrukning och hög effekt.
.
.
.
.
.
.
Eller är det så att det bara är fiffel och båg?
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: King Fuel Saver

Det är alltid lika kul med såna här revolutionerande saker.

Roade mig med att läsa lite på hemsidan och där finns det ett vetenskapligt utfört test på 1 bil genomfört av socialtjänsten i Piteå som visar väldigt övertygande att man spar massor med bränsle.
En stämpel från socialtjänsten och en rad med hur mycket bränsle man tankat på 3 månader till 1 bil väger ju tungt...:rolleyes:

Inte nog med det, man får också bättre avgasvärden visar tester utförda i USA. I alla fall visar de avgastestrapporter som finns på sidan det...
Sen kan man ju undra varför det skall vara 4 år mellan testtillfällena då det borde kunna vara 1 timme emellan, den tid det max tar att skruva i eller ur den makalösa manicken...

Jag säger då det...
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: King Fuel Saver

Och upp effekten med 736W :yes:


Tacka vet jag Motaloy, det var grejor det .....
 
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024

Olle Jonsson

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Sv: King Fuel Saver

Affärsidén påminner om firman som sålde en effektiv lusdödare på 40-talet.

"skicka in XX kr till...", de som gjorde det fick två små brädbitar med posten och instruktionen att lägga lusen på den ena brädbiten och klappa till med den andra, 100% effektivt
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: King Fuel Saver

Konstigt att det inte sitter en sådan redan i alla bilar, speciellt nyproducerade bilar borde redan vara försedd med en sådan. Det finns väl inte ett enda bilmärke som inte vill framhålla låg bränsleförbrukning och hög effekt.

Ja det kan man ju fråga sig!

Jag har också frågat mig varför det inte sitter en s.k. trimbox i varje ny husbil, de sägs ju också spara bränsle och öka effekten.
 
F

F.d. 18508

Guest
Sv: King Fuel Saver

tja,de är ju inge trolleri det-
nackdelar finns där när man man minskar bränslet och ökar trycket i cylindern..
bla stiger nox,dvs man klarar inte miljökraven..
kör man för hårt med ökat cylindertryck blir de sot på sidan om kolven,packad kol polerar loppen..
men dom går ju bättre och billigare..
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: King Fuel Saver

zkidor;

OK, intressant svar.

Jag pekade just på nackdelarna med trimboxar i en annan tråd, bl.a. med tanke på miljön, men jag blev nästan idiotförklarad.
 

Avo o Laila

FD HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1338
Medlemskap
2021
Sv: King Fuel Saver

Någon gång på 50- eller början på 60-talet,fanns det en product som hette Spark King.Denna skulle höja motoreffekten ulovades det i annonsen.Den testades av tidningan Teknikens Värld.De konstaterade att någon effektökning gav den inte,men en sak gjorde den.Den störde bilradion.

Mvh. Avo o Laila
 
Senast ändrad:

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: King Fuel Saver

För ett antal år sedan fanns en annan revolutionerande uppfinning att köpa för dyra pengar. Det var magneter man skulle fästa på bränsleledningen.
Magneterna skulle vända atomerna i bränslet åt "rätt håll" och ge bättre effekt och lägre bränsleförbrukning.
:swoon:
Det finns ett enkelt sätt att få LITE lägre bränsleförbrukning och LITE högre effekt samtidigt som motorns livslängd ökar.
--Använd helsyntetisk olja. Något dyrare men skall man behålla bilen många år kan det löna sig.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: King Fuel Saver

Är väl lite som alla bantningspreparat: Lovar runt men håller tunnt.
Men det finns de som gör sig en hacka på ett enkelt sätt.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: King Fuel Saver

Allt är nog inte helt svart eller vitt. Vi har en Renault dci 120, 114 hk trots namnet. Vi tyckte den var lite svag i motlut, fick växla ofta. Har en Weinsberg 3500kg totalvikt, oftast lastad till 3300kg.
Monterade en box för att få mera vrid, och det fick vi. Behöver inte växla lika ofta när det är motlut. Har däremot inte förväntat eller fått någon direkt märkbar minskning i bränsleförbrukningen. I så fall hade det förvånat även mig. Kunde under en tur mäta upp en minskning på ett par procent, men det är förmodligen inom felmarginalen när det gäller körsätt.
:wink:
 
Toppen