• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera

F

F.d. 29916

Guest
Är det någon som har erfarenhet av MarQuant trådlöst kamerasystem, som Jula rear för 995:- bestnr 441-069?
Undrar Göran
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Backkamera

Köp inget trådlöst system! Det fungerar inte bra och ni blir bara besvikna. Köp ett system som behöver en kabel mellan kamera och fördelare.
Kabeln drar man bak in i bilen och nedåt och ut ur till bilens botten, sedan fram under bilen till bildelen och upp till instrumentpanelen.
Köp gärna ett system i internet från kontineten, men undvik system från Kroja resp Luis (samma företag) i Tyskland.
De säljer billiga Kina-prylar som är inte håller måttet, kamerorna saknar slutare och flimrar och systemen går sönder trots internet-löften om 4 års internationell garanti.
Vid en ev. skada bestäms ensidigt av företagsledningen att garantin inte gäller för köpare från utlandet. Personalen, speciella vissa kvinnliga blir, vid ev garantianspråk mycket otrevliga och osakliga.
Efter att ha köpt 2 kameror hos Kroja resp. Luis som inte fungerar och ska skrotas, har nu jag köpt en Waeco 790 i Sverige som fungerar utmärkt.

Köpa billigt blir dyrt och tär på hälsan!

Det är som med verktyg. Billiga verktyg blir dyra då de förstör....
 
Senast ändrad:

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera

Jag köpte en av Julas backkameror igår. Den är i och för sig inte monterad än, men jag blev förvånad över hur hög kvalitet det verkar att vara trots det låga priset.
Jag tänker montera den innanför bakrutan (som jag ändå inte ser igenom med backspegeln) så blir det inga problem med vatten od. Då slipper signalen från kameran att tränga genom väggar od så det blir förhoppningsvis inga problem med överföringen.
:msn_fingerscrossed::msn_fingerscrossed:
Jag hade först tänkt att montera backvarnare, men det gick inte för cykelstället skulle ge falsklarm.
:rolleyes:
 
G

Göran T625

Guest
Sv: Backkamera

Mina erferenheter av trådlös backkamera är negativa! På grund av reflektioner blir bilden ostabil. Jag löste det på så sätt att jag gick in i kameran och hämtade videosignalen 1 volt peak to peak och kopplade in den direkt i monitoren. mitt råd; Köp en trådbunden redan från början!

Bästa 73 de Göran/SM5AWU
 
Toppen