• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gas och/eller El.

F

F.d. 25203

Guest
Hej. Har en fråga om kylskåp. Jag har ett skåp som går på både gas 12V och 220V. Nu är min fråga om man får mer kyl-effekt om man har det på både gas och 12V?

Sen om någon klok människa skulle vilja förklara hur ett absorptions kylskåp fungerar. För mig är det obegripligt hur det blir kallt av att tillföra värme.

Dum som vill lära sig.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Gas och/eller El.

ok tack. har en gammal husbil från 1990 så instruktionsboken är nog bortslarvad för ett decennium sen och/eller flera ägare sen.

Blir det för varmt om man kör flere system samtidigt?
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Gas och/eller El.

Det som lett hender om en bruker el og gass samtidig er skade på el-elementet. Gass varmen gir maks effekt. 220V litt mindre og 12V bare vedlikeholdskulde.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Gas och/eller El.

Det er mulig du trenger å rense varmerøret over brenneren. Inne i denne er det en blikkspiral som henger i en ståltråd. Denne og innsiden av røret må være fri for sot skal gassfyringen fungere 100%.
 
Toppen