• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

..ett litet tips på annat larm

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag hämtade min Homecar i England och körde genom flera länder, för att jag skulle känna mig lite tryggare så köpte jag på Kjel&Co (Hem & fritid / Dörrklockor / Dörrklockor / 50254 ) tyvärr så går det inte att cop. länken på K&Co.
Jag satte "larmkännaren" utanför bilen, på fotsteget så om någon gick närmre än 3,4 meter så larmade det inne i husdelen. Vid ett tillfälle i norra Tyskland så vaknade jag av larmet, samtidigt som en bil rivstartade :wideeyed: ut från från pakeringen, troligen så räddade "larmet" mig den gången. Vid ett tillfälle i France så vaknade jag vid 4,5 tiden av larmet...... denna gång var det två hästar :D som hade gått nära, såg inte hagen när jag kom på natten.
Nästa projekt är att montera data skrivare i husbilen en canon pixma 850 :swoon:

......... i fall nogon undrar så är jag ny här.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: ..ett litet tips på annat larm

hej muskatten du satte en på fotsteget, var sätter man den andra delen för dom skall väl lysa mot varandra så strålen bryts eller så har jag inte fattat mvh håkan
 
F

F.d. 2514

Guest
Sv: ..ett litet tips på annat larm

Svarar vad jag tror..
Det är en ir sensor inbyggd i den. Den har ett eget relä som sluter eller öppnar när någon passerar. Då sänder den signal till ljudenheten som då börjar att låta.
Det var så jag fattade det som iaf.:spinny:
Verkar ganska smart att ha som larm om man inte vill ha värsta sirenen som startar.:yes:
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
683
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: ..ett litet tips på annat larm

Jag gick redan idag och köpte detta larm till min husbil. Det verkar fungera bra i min lägenhet när jag gått fram och tillbaka.
Men, den funkar inte genom fönster Jag satte den innanför fönstret och gick ut på balkongen och då hände ingenting. Ja just ja, det var ju till husbilen den skulle.
Men, den tål inte vatten eller sol enligt bruksanvisningen. Jag lade ner den i plastpåsen jag fick av Kjell när jag handlade och nu var det inga problem för den att larma. Larmklockan kommer jag att sätta ovanför min säng, så nog ska jag och frugan vakna alltid.
Nu gäller det bara att tänka och prova ut en bra plats för detektorn, så att inte tjuven ser den och kommer åt att stänga av den innan den larmar. Det får kanske bli en svart hundpåse under bilen så att den inte syns så bra nattetid.

Mvh
larsemil
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: ..ett litet tips på annat larm

Hej igen !

Ser att ni fattar :twitcy:. Jag har satt eltejp i alla skarvar och lite silicon runt ir-fönstert, sånu kan det både regna o snöa utan att "larmet" skadas. Jag sätter sändaren ute på fotsteget.
Ang. skrivaren så fick den plats i ett "fack" undet en soffa, ett trådlös nätvärk och allt fungera kanon, (men glöm inte convertern)

I morgon åker jag o min son till fjällen (kanske Norge) för att fiska :D ...... några bra tipps? Vi åker nog i höjd med lillehammar
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
801
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Sv: ..ett litet tips på annat larm

I morgon åker jag o min son till fjällen (kanske Norge) för att fiska :D ...... några bra tipps? Vi åker nog i höjd med lillehammar[/quote]

Ifall du passerar Koppang i Norge kan du passa på att fiska lite. Jag var där för en vecka sedan och fick några granna harrar.
 

Bilagor

  • DSC00275.JPG
    DSC00275.JPG
    1,3 MB · Visningar: 6
Toppen