• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur hitta ny 7,5 m+ husbil UTAN garage men med u-soffa bak

F

F.d. 13310

Guest
Är på jakt efter en stor husbil, 7,5-8m. MEN det måste vara u-soffa bak och helst alkov fram. Jag har hittat massor men de är gamla bilar, jag söker en ny eller i vart fall inte äldre än 07.

I värsta fall kan jag hoppa över alkov men u-soffa bak är nästan ett krav.

Har snokat på nätet en tid men hittar inget...alla nyare bilar har stora garage som tar all plats där bak.

HJÄÄÄÄÄÄÄLP

tack på förhand
john
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.831
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Hur hitta ny 7,5 m+ husbil UTAN garage men med u-soffa bak

Britterna gillar stora sittgrupper istället för de färdiga bäddar bak ovan garage som vi och de flesta övriga européer köper just nu. Vet inte om det finns importörer av bittiska husbilar eller hur det är att importera själv från ex England. Tidningen Husbilentest hade ett stort reportage om britiska husbilar någon gång i vintras eller i våraas. Gå in på deras sida www.husbilentest.se och kolla på dera tidigare nummer, eller ring och fråga. Man kan köpa tidningen elektroniskt på hemsidan för 39:-.
 
F

F.d. 13310

Guest
Sv: Hur hitta ny 7,5 m+ husbil UTAN garage men med u-soffa bak

tack för alla tips...tar tacksamt emot fler.....svårt att hitta med sittgrupp bak istället för garage i ny bilar om man inte söker absoluta lyxbilar som kostar upp emot 800k.
mvh
j.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Hur hitta ny 7,5 m+ husbil UTAN garage men med u-soffa bak

Här är ett exempel;

Wohnmobil-Inserat: Detailansicht

Detta är en beg Phoenix, denna finns i produktion fortfarande.
Även Concorde har denna planlösning.

Rundsittgrupp med långbäddar i alkoven!!!
 
F

F.d. 13310

Guest
Sv: Hur hitta ny 7,5 m+ husbil UTAN garage men med u-soffa bak

tack igen för alla svar...tar gärna fler tips...
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Hur hitta ny 7,5 m+ husbil UTAN garage men med u-soffa bak

Läste om en ny modell från Frankia för ett tag sedan med just den lösningen.

Dessutom så fanns det ett "hubbbett" ovanför som med en enkel knapptryckning kunde sänkas ner.

Typbeteckningen Frankia FF4. Beskrivning i Reisemobil International nr.3-2010 sid 27.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen