• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vart har alla gamla bilar tagit vägen

tapsa

FD HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
:twitcy:Är det bara jag som har en gammal husbil? Alla verkar ju ha nya ..Har en -88 års FBB-Peugeot.
 
F

F.d. 50012

Guest
Sv: Vart har alla gamla bilar tagit vägen

Vi har en gammal Fiat Dethleffs 90;a som har rullat dryga 30 000 mil och det fungerar bra för oss.
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Vart har alla gamla bilar tagit vägen

Hej
Har en -89 LMC på Fiat 28000 mil på mätaren
Ha de paffw
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Vart har alla gamla bilar tagit vägen

Kompisen sade till mig att så mycket som du håller på med din gamla bil så kan du aldrig sälja den utan du får gifta dig med den. Då svarade jag att i HBK finns det en kille som verkligen håller på med sin bil och där kan man nog snacka om bröllop. Hoppas du inte tar illa upp bror.
/Åke
 

tapsa

FD HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Sv: Vart har alla gamla bilar tagit vägen

Ja det funkar ju..gamla bilarna har ju mycket mer utrymme än dom nya.Och detta är våran första husbil köpt i okt.förra året.Bra att "börja"med nån äldre.:yes:
 
F

F.d. 27056

Guest
Sv: Vart har alla gamla bilar tagit vägen

Hej...vi har en Knaus 92:a somhar gått 13500 mil, passar oss kanon bra då vi är barn familj och vi har våningssäng "baktill". Mina föräldrar har en sk "ny" husbil...den krånglar mycket mer än våran..all elektricitet i motor och så vidare betyder bara problem och dyra reparationer på märkes verkstäder.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Vart har alla gamla bilar tagit vägen

Kompisen sade till mig att så mycket som du håller på med din gamla bil så kan du aldrig sälja den utan du får gifta dig med den. Då svarade jag att i HBK finns det en kille som verkligen håller på med sin bil och där kan man nog snacka om bröllop. Hoppas du inte tar illa upp bror.
/Åke

Hej Åke,
Jag har varit gift med min bättre hälft i snart 40 år så vad är då detta??? Lever inte 40 år till så detta blir säkert bra.
Hälsningar Bror
 
F

F.d. 53242

Guest
Sv: Vart har alla gamla bilar tagit vägen

HEJ. Nejdå vi är många på vägarna. /mvh oscar o johanna:wink:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vart har alla gamla bilar tagit vägen

Hej, min första husbil, en Fiat Ducato Weinsberg Cosmos från 1987, rullar fortfarande. Den for vi runt med i Europa några år helt utan problem. Jag skulle tro att den har gått 20000 mil vid det här laget. Den var i såpass gott skick att jag vågade sälja den till en kompis!

Skorven 1.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 18504

Guest
Sv: Vart har alla gamla bilar tagit vägen

Vi har en gammal Iveco från -81 som är lätt "fögylld" med små bruna fläckar, men den rullar och vi trivs i den. Detta blir vår andra säsong om den håller...:)
 

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: Vart har alla gamla bilar tagit vägen

Våran -90 Pilote/Citroen går som en klocka. 14000 mil har den gått. Inga snabba mil.:)
 
F

F.d. 25189

Guest
Sv: Vart har alla gamla bilar tagit vägen

Vi sitter med 2 husbilar och det är gamla bilar ;-)
Våran första husbil som finns kvar här änsålänge MB306 1975 Påbyggd med adriahusvagn
mb200 diesel som fungerat ypperligt men står just nu på pallbockar i väntan på en ny bromslang som bilprovningen tyckte behövdes !
Nr 2 Fiat Ducato 1994 som jag är ganska nöjd med men skulle vilja haft turbo :) Man är liksom aldrig nöjd ;-)
 

Dalton

HBK Medlem
Inlägg
322
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2025
Sv: Vart har alla gamla bilar tagit vägen

Hade först en Mercedes 208 bensin 1980 års modell. Såldes för en månad sedan. Köpte i höstas en Bürstner T620, Citroen 1989 år modell 8800 mil? Tysk import!
 

tapsa

FD HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Sv: Vart har alla gamla bilar tagit vägen

Hej alla glada !!Det ända jag vill är lite mer kraft i motorn .Nu är det bara 95 hästar med turbo o.allt .:D
 
Toppen