• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

gasolpriser

gunmats

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Degerfors
HBK-Nr
2189
Medlemskap
2022
sitter och kollar priserna på gasol men finner alla uppgifter flera år gamla.
finns det någonstans man kan finna aktuella priser gunmats
 
F

F.d. 29824

Guest
Sv: gasolpriser

PR husbilar i Sollebrunn tar 235:- för en gasoltub, men de har konkurrens av Järnia-butiken i samhället de tar 231:-
Ulf
 

arneo

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
3212
Medlemskap
2025
Sv: gasolpriser

Hej
Priserna varierar väldigt mellan resp. försäljningsställe. I Linköping betalar vi 220 Kr för en P11:a. Det är två företag som konkurrerar om kunderna. På bensinstationer är det alltid dyrast.
Hälsn. Arneo
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: gasolpriser

320.- för en P11 i Piteå. Men egentligen begriper jag inte att det kan vara så stora skillnader på gasolpriserna, att bensinstationerna lägger på hutlöst är väl känt, men i Svartvik Sundsvall som fyller tar man 300.-??????????
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: gasolpriser

Kolla bara när ni får fyllda tuber att dom är testade och godkända, har för mig att om man kommer med en som är äldre och inte provtryckt så tar dom inte emot dom i utbyte.
Rätta mig om jag har fel..;)
 
F

F.d. 53065

Guest
Sv: gasolpriser

Var på resa uppåt norrland och behövde byta gasolflaska, å vi svängde in till
Sävar bensin och närbutik AB den 27/7 . alltså för en vecka sedan.
Hämtade en P11 AGA fylld. Jag lämnade vår tomma P11.
Den kostade 556 kronor. Jag ifrågasatte priset, men det var AGA´s rekommendationspris.
Jag orkade inte diskutera utan betalade och åkte, så jag får skylla mig själv.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: gasolpriser

Det var ju ganska mycket pengar, men samtidigt kanske man får uppskatta att det fanns att få i Sävars när man behöver det? Att det sedan finns husbilshandlare som använder gasolen som lockvara för att få oss att komma dit, är ju en annan sak?!
Också att det finns företag som fyller vilka flaskor som helst, kontrollerade eller inte ,mot endast kontant betalning för 150:- är ju också lite speciellt. Får man kvitto?
Om jag behöver gasol någonstans i fjällvärden en lördag natt blir ju 500:- rätt billigt? ;)
Tänk vilka omkostnader med transporter, personal m.m. dom har som inte husvagnshandlaren har, och inte har husvagnshandlaren eller påfyllaren öppet lördag kväll heller tror jag? Man får ju jämföra äpplen med äpplen? :)
 
Senast ändrad:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: gasolpriser

Jag vet inte vad du menar, Montreal, men i Åhus får man korrekt behandling och betalar efter antal kilo = full P11 150:- Detta har påverkar leverantörerna och därför finns priset 160:- på närliggande orter.
 
F

F.d. 29781

Guest
Sv: gasolpriser

Fyllde vår P11 i Åhus för 150:- Tyckte det var billigt och kollade för prisjämförelse med vår Statoilmack på hemorten = 575:- för samma tjänst.
Eftersom Statoil äger Europas enda gasraffinaderie ( Korstö i Norge ) undrar man.Varför så stor prisskillnad? Någon som har en förklaring ?
 
Toppen