• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera - Trådlös

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Jag letar efter en bra trådlös backkamera, vet att det finns på marknaden idag men av skilda kvaliter.
Har hört att det skall komma bättre kamera som ej störs av annat omkring.
Kan du rekommendra en bra backkamera?:yes:
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Backkamera - Trådlös

Jula har erbjudande på denna Trådlöst backkamerasystem ska titta på den imorgon. Finns säkert någon här som har eller har haft den.

Vi har föregångaren till denna och den funkar ganska bra. Enda problemet är att skärmen är lite liten och att den extrema vidvinkeln lurar ögat lite grand. Men iom att denna har en rejäl 3.5" skärm så löser det nog bägge dessa problem.

//Stefan
 

Roffe1

HBK Medlem (P)
Inlägg
253
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera - Trådlös

Det lovar jag att göra. Blir förmodligen ett köp om bilden är bra. Hör av mig i morgon. Det som jag tvekar lite på är också hur igensatt den blir när det regnar:wideeyed:
 

Roffe1

HBK Medlem (P)
Inlägg
253
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera - Trådlös

Du kan väl tala om vad du tyckte om den Rolf

Fanns ingen inkopplad i affären så det blir ingen sådan. Känndes ungefär som att köpa en ny tv utan att fått se bilden.

Visserligen returrätt men då får man ju knappast mycket mer än att ha öppnat förpackningen och som Kalle skriver vattenavstötande konstruktion, mycket tveksam kvalite.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Backkamera - Trådlös

Fanns ingen inkopplad i affären så det blir ingen sådan. Känndes ungefär som att köpa en ny tv utan att fått se bilden.

Visserligen returrätt men då får man ju knappast mycket mer än att ha öppnat förpackningen och som Kalle skriver vattenavstötande konstruktion, mycket tveksam kvalite.

Gissningsvis så är det mottagaren som är "vattenavstötande". Den kameran jag har är helt plastingjuten så den bör funka bra även under vatten...

Men som med allt så säger priset trots allt även en hel del om kvaliten.

//Stefan
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Backkamera - Trådlös

Jula´s backamera funkar alldeles utmärkt. Jag har en sådan sedan 2 säsonger, för de pengarna får man mycket. De gånger man använder är den tillräcklig. Jag borrade ett hål ovanför nummerskylten, dels för att den skulle döljas, dessutom för att komma undan fukt och smuts från vägsprut. Elkabeln kopplades till backlampan, så den går alltid ingång vid rätt tillfälle.
Leffe
 
F

F.d. 11362

Guest
Sv: Backkamera - Trådlös

Tyvärr så är det så att diverse utrustning i h-bilen stör ,,jag har en som inte visar mer än 10 % av vad den skALL.måste ha elkabel emellan ...4957 Edling:wideeyed:
 

Karin & Jonke

HBK Medlem
Inlägg
103
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
5126
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera - Trådlös

Såg en trådlös backkamera på Teknikmagasinet för otroliga 999:- . Skulle vara intressant att höra om någon testat den. Jag har klarat mig bra hitills utan kamera (har ganska liten HB)´så jag känner att jag inte är beredd att lägga ut tusentals kronor för sådan utrustning. Är mest intresserad av att se att det inte springer barn bakom bilen,Lyktstolpar m.m.
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Backkamera - Trådlös

Jonke 59
Jag har en likadan backkamera som jag köpte på JULA för ett par år sedan då kostade den 1695:- vill jag minnas. Jag har monterat min på c:a 1,5m höjd innanför bakrutan och kan därför få avståndet till bilen bakom vid parkering genom att när bilen bakom börjar försvinna nedtill och jag bara ser reg.skylten och uppåt har jag 1m avstånd. Kameran fungerar bra och jag har inte haft några yttre störningar ännu. Jag hade gärna haft en lite större display men ändå går det bra att klara sig med den.
/Åke
 

Karin & Jonke

HBK Medlem
Inlägg
103
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
5126
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera - Trådlös

Tycker i och för sig att skärmen verkar på tok för liten. Men jag tror jag ska chansa och testa den ändå. Bättre än ingen kamera alls. Man lär ju se om någon befinner sig bakom bilen i alla fall.
 

staffanb

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
206
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera - Trådlös

Jag har köpt på JULA 995:- (prissänkt från 1495:) den första kameran hade spricka i glaset,andra fick fukt innanför glaset, nu även den 3:e- har jag bara otur ???
 
F

F.d. 6065

Guest
Sv: Backkamera - Trådlös

Jag är också på jakt efter en backkamera, och har hittat en hel del, bla. denna sida som har en hel massa intressanta multimediaprodukter inkl. backkamerasystem, både trådlösa och trådade.
 
Toppen