• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Platt Vattenslang!

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej!

Är på jakt efter den där platta slangen som Gardena har. Flex nånting tror jag den heter.
Tycker kanske den är lite dyr!!
Finns det nån annan som har en liknande produkt?
Som är billigare.
Har letat men inte hittat någon.

Någon som vet!
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Platt Vattenslang!

Den finns numera hos Kama Fritid och ska enl tidningen Husbilen Tests senaste nummer kosta 235 kr. Tycker priset verkar vara lite väl lågt med vad jag har sett tidigare.
Rullen ska innehålla 15 m slang och kopplingar. (Finns under nyheter i Kamas Katalog, men jag har tyvärr inte hittat något pris på deras sida).
//Tommy
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Platt Vattenslang!

Jo den platta slangen kostar ca: 16 euro hos Fritz Berger och jag köpte sedan en liknande slang sedan som man inte behövde rulla ut hela slangen och det var 3 parallella små slangar på rulle och då var det bara ansluta och rulla ut 2-3 meter om man behövde det och vattnet rann igenom ändå och den har jag för mej kostade 19 euro .
 
F

F.d. 8517

Guest
Sv: Platt Vattenslang!

Jag har köpt en modell av sagda slang i Florida o en i sverige. båda läckte genomsmå hål snabbt efter köp. o sen ere problem o få skiten o trassla ut sig .. nej inget för mig...:mad::mad::mad::mad:
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
682
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Platt Vattenslang!

Jag har under 3 sommrar använt mig utav Gardenas platta slang, och erfarenheten säger mig att jag måste rulla ut hela slangen varje gång från kasetten. Vid påfyllandet måste man ser till att det inte blir några veck på slangen. När jag rullar in den igen drar jag ut slangen så rak som möjlig och sedan rullar upp den i ett inte alltför snabbt tempo så att vattnet hinner rinna ur. Eftersom jag har en Frankia sitter den nu på den fast monterade slangrullen i bilen och jag kopplar den lösa ändan direkt till gardena koppling i vattenkranen. Nu, när jag lärt mig, vill jag inte ha någon plastslang igen

Mvh
larsemil
 
Toppen