• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV-fäste för 180graders vinkel

F

F.d. 7702

Guest
Hej
har sökt tv-fäste, inskjut o utskjutbart för att vinkla tv.n ut från skåpet. har sökt på 7 olika ställen, men utan resultat, har du något tips-??
Sune
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: TV-fäste för 180graders vinkel

Beroende på vilken typ av TV-skåp som du har och vilken tv, kan kanske detta från Clas O passa.
Clas Ohlson Internetbutik
Artikelnummer 38-3559
Jag har monterat detta i min husbil och det funkar bra.//Tommy
 
Senast ändrad:
Lösning
F

F.d. 7702

Guest
Sv: TV-fäste för 180graders vinkel

hej Norbert
har du ett sådant till salu?, skall kunna skjutas in i skåpet, dras ut och vinklas. ?
sune
 

Kjell Bertilsson

HBK Medlem
Inlägg
596
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2024
Sv: TV-fäste för 180graders vinkel

Hejsan
Vi skaffade detta från Kama fritid funkar kanonbra går att skjuta in i skåpet och även vända runt så man kan ligga i sängen och se på tv så länge man är vaken:wink:
du kan läsa om det här.
Kanske det är något sådant du söker.

FÄSTE LCD-TV [FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue][FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue]Monteras enkelt på en vägg eller i ett skåp. [/FONT][/FONT][FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue][FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue]Transportsäkringen lossas och TV´n dras ut till önskat läge. Låses automatiskt vid inskjutet läge. I utdraget läge kan TV`n vridas 220˚ samt tiltas. Bredd infälld 465 mm, utdragen max 1017 mm. Djup 88 mm. [/FONT][/FONT]T55-22A [FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue][FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue]Högerutförande [/FONT][/FONT]T55-22B [FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue][FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue]Vänsterutförande [/FONT]
[/FONT]
 
F

F.d. 5361

Guest
Sv: TV-fäste för 180graders vinkel

hej Norbert
har du ett sådant till salu?,

Vaför tror du det ? :)

Jag säljer inget och jag förmedla inget !

skall kunna skjutas in i skåpet, dras ut och vinklas. ?
sune

Ja, tittar på bilderna (klicka på)
Den modell använder flera husbilstillverkare i Tyskland
och hos www.monitorhalterung.de få du den till en bra pris
med bara 190SEK frakt till Sverige

Kanske finns ochså här i Sverige men det vet jag inte :)

Mvh.

Norbert
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: TV-fäste för 180graders vinkel

Vi har också letat efter ett väggfäste till husbilen, vi önskar ett som man kan skjuta i x led men även höj och sänkbart i y led och att den kan tiltas. Men hittar inget sådant.
Är det bara i våran fantasi : )
Finnas det inga sådana?

Ha en skön sommar
 
F

F.d. 7702

Guest
Sv: TV-fäste för 180graders vinkel

Hej, tack för svaret om inskjutbart väggfäste, har tittat på Kame fvritid men kan inte hitta det inskjutbara fästet. vad kostade det, art.nr, +??
sune ö
 
F

F.d. 5798

Guest
Sv: TV-fäste för 180graders vinkel

Köpte vårat på kjell o co ordernr 57308.
Hur bra som helst..
Har fäst den botten på tv skåpet o nu funkar det både att sitta i dinetten och ligga i alkoven o kolla på tv.
Samt att vika in den i skåpet o stänga dörrarna.
 

Kjell Bertilsson

HBK Medlem
Inlägg
596
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2024
Sv: TV-fäste för 180graders vinkel

.....................
T55-22A [FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue][FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue]Högerutförande [/FONT][/FONT]T55-22B [FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue][FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue]Vänsterutförande [/FONT]
[/FONT]
T55-22A 1 750,00
T55-22B 1 750,00
Vi köpte vårt hos Bengt i Örkelljunga förra året då var priset 1350:- inte billigt men bra är det samtidigt som du har låst fast tv:n så den inte åker ut.
 

Carina och Jan

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2024
Sv: TV-fäste för 180graders vinkel

Själva har vi ett smalt skåp där vi inte hittade något som passade p g a att jaulusidörren gör att tv måste dras ur det smala skåpet innan man kan svänga runt den. Vi fixade ett eget fäste med ett par kraftiga rullutdrag för lådor samt ett enkelt tv fäste. nu är det både vridbart och tiltbart och kostnaden blev bara några hundra. Är det någon som är nyfiken på hur det ser ut får ni gärna kontakta mig.

Hälsningar Jan
 
F

F.d. 24435

Guest
Sv: TV-fäste för 180graders vinkel

www.vaggfaste.com har de rörliga fästen ni efterlyser. Monterade in ett för någon vecka sedan, helt perfekt, kan skjuta tv'n in o ut och vinkla på alla tänkbara sätt. Betalade 438:- inkl allt fritt till bostaden.
 
F

F.d. 12325

Guest
Sv: TV-fäste för 180graders vinkel

Hittade detta i en begagnad Detleff. Precis så som jag skulle önska. Skärmen dras ut, viks ner och vrids i position. När den parkeras viks den upp igen och skjuts in i skåpet och tar minimal plats.

Är det någon som känner igen det och var man kan hitta det? Skickar några dåliga bilder men hoppas det framgår.
 

Bilagor

  • IMG_0564.jpg
    IMG_0564.jpg
    44,4 KB · Visningar: 470
  • IMG_0565.jpg
    IMG_0565.jpg
    46,5 KB · Visningar: 458
  • IMG_0566.jpg
    IMG_0566.jpg
    48,2 KB · Visningar: 456
Toppen