Vi har inlett säsongen med två helger på Gålö där vi hittade gamla goda
HBK-kamrater. Det känns som när man åkte till landet på sommarlovet och började umgås med sina sommarkompisar i granngården igen.
Jag har följt tråden om sidenhanddukar och insåg att våra badlakan tog mycket plats i garderoben och användes kanske inte så mycket, varför jag införskaffade nya mindre i sammetsfrotté med stjärnmotiv. Färg? Jodå det blev en turkos och en svart hi hi!
Men ... igår kom Agne hem med underbara badlakan i just velourkvalitet 90 x 180 cm, och mönstrade ett i turkos och ett i rosa. Tack chefen *sucka*
Vi ska klä in förvaringslådorna under sofforna med tyg så det känns fräschare att använda dem som linneskåp. Det kanske t o m finns wunderbaum med lavendeldoft att lägga på de bakre hjulhusen?
Veckans projekt är en kökshylla ovanför fönstret, vi hittade en rejäl i gott skick på loppis för 30 spänn. Den är nu tillsågad och befinner sig på lackeringsverkstaden för 7 lager av det eminenta båtlacket Epifanes!
Där ska jag nu ställa mina fina metallicburkar med kaffe o tea samt en burk Bullens pilsnerkorv, sen får vi se vad som platsar! Nya loppisfynd att hitta!
TV-tittande från sängen fungerar och det går även att stänga av sovrummet genom att öppna skafferi och garderobsdörrarna (!) när en av oss inte vill höra speedway! Begränsade ytor ger nya lösningar!
Trevlig midsommar!!
/elisabeth