Tjena flycn,och alla andra med föresten- jag tycker att det är bra att du har tagit ett intiativ till en kurs i flugfiske.Inte för att jag är nån fena på flugfiske, men jag har gått i otaliga kurser på ämnet,och kan konstatera att det är fruktansvärt svårt att lära in sig på ett fullvärdigt resultat.
För det första måste man ha klart för sig att det här är inget som man lär sig på en lördag-till söndag kurs. Men om kursläraren är bra -så lär man sig grunderna på en helg-vilket jag tror att flycn kan bidraga med.( och mera där till ).
Sen är det så att har man gått en kurs och fått in lite teknik- vad det gäller att svinga spöt rätt,och sen ger sig ut för att praktisera med sina lärdommar- och råkar få ett påslag som man inte har väntat sig-ja då blir det ett minne för livet.
Wayfarer-jag hoppas att suget inte blir för stort i maj -utan att du kan ge dina fiskevänner en lektion i fiskets- golf-klass -vad det gäller att ta en fin fångst?.
Om det sen blir Risebo där kursen kan hållas ?- så ser jag det som positivt för min del eftersom jag har nära till att bli en fulländad Flyfischerman?????.