• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur lång kabel är normalt ??

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Hur lång 230v kabel är normalt att man skall behöva ha med sig när man är ute ?

Jag köpte en 25 meters kabel när vi var i Tandådalen men har även kompletterat med en 15 meters för jag tyckte 25 meter verkade vara lite lång och dessa är ju meningen att använda var för sig för det är ju inte tillåtet att skarva och 45 meter lär jag ju inte behöva .... (kabeln är 3*2,5mm)

Jag har även köpt en adapter som jag kan använda hemma så slipper man ha en 3:dje kabel .
 

Bilagor

  • adapter.jpg
    adapter.jpg
    125,8 KB · Visningar: 34

Lasse H

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
4152
Medlemskap
2024
Sv: Hur lång kabel är normalt ??

Vi har efter många års campande i södra Europa införskaffat 2 st elkablar 15 resp 35 meter.
Jag vet att den långa kabeln inte är godkänd i Sverige men det är inte ofta den behöver plockas fram här hemma, däremot så används den ofta i bla Kroatien.
Väldigt sällan behöver man skarva ihop dom båda kablarna.
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Hur lång kabel är normalt ??

Reglerna är väl ganska klara, dom har ju ni ju vänt ut och in på 100ggr nu, sen att ni skiter i regler/lagar/förordningar är ju en sak, att ni dessutom skriver öppet att ni inte bryr er om det och sedan hävdar att det på något sätt är rätt är obegripligt...

Ja det har "nog" hänt att jag råkat köra för fort någon gång, men skulle jag skriva att jag skiter i hastighetsbegränsningarna och dessutom hävdar att det är rätt att göra så... då skulle det bli ett jävla liv på er, eller hur?

Att ni känner till reglerna om elkablarna men väljer att skita i dessa för att det passar er.... låt det bli eran egen "lilla hemlis".
 
Toppen