• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ThermoReflekt?

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Finns det någon som har erfarenhet av isoleringsmaterialet ThermoReflekt?
Jag tänker ev använda ThermoReflekt som avskärmning och isolering i husbilens hytt. Finns att köpa hos www.wiedland.se

//Benny
 
Senast ändrad:

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: ThermoReflekt?

hej chris o benny det ser ut som ett bra alternativ jag funderar på att lägga på golv o på torpedväggen och under dörrklädsel skall under söka om man kan köpa i närheten mvh håkan,r
 
Senast ändrad:

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: ThermoReflekt?

Hej,
du kan ljudisolera med asfaltpapp ( lite tungt ) och sedan använda Thermoreflekt som värmeisolering. Jag talade med Weidland i samband med min renovering om just detta med isolering och dom sade att produkten hade dålig ljudisolering men mycket bra värmeisolering. Av vikt vid isoleringen var också att teipa alla skarvar med aluminiumtape som man också köpte från Weidland.
Har använt denna isolering på min renovering och har fortfarande lite isoleringsjobb kvar.
Hälsningar Bror
 
Toppen