• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snart rullar Ludde Kuddsson igen...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Ja, nu är det snart dags att rulla ut på vägarna igen! Värmen är på i bilen, i morgon börjar vi packa in grejer i bilen, på fredag rullar vi mot Arvika.
Hade husbilen till jobbet idag, då jag behövde isa av taket. Jobbar på samma gård som brandstationen, och vi har en gemensam tvätthall där husbilen precis gick in, bredbandsantennen hade 5 cm tillgodo uppåt...
Spolade varmvatten på taket för att lösa upp ett tio centimeter tjockt islager!
Så nu är dessutom taket rent och fint...:cool:
Vi tänkte åka upp till Hovfjället nån dag o åka skidor efter att vi varit i Arvika. Är det någon som vet om det är väldigt branta backar upp till parkeringen där restaurang och campingen ligger? Behöver man lägga på snökedjor på vägen upp?? Frågar eftersom jag är van vid Norge där vi alltid lägger på kedjorna om det inte är barmark på den sista biten upp mot fjället.
/Annette
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Snart rullar Ludde Kuddsson igen...

Hej Annette!

Ja, det är en ganska tuff väg runt och upp till Hovfjället. Men om man ringer före sig så kan man få info om dagsläget. Gissningsvis är det ganska OK just nu eftersom vi inte haft nåt töväder som gjort is av snön. Men ta med kedjorna du!

Anläggningen brukar bistå husvagnsekipage som inte är tillräckligt utrustade för backen men en husbil är ju lite mer "upp till sig själv"...

Vi ses!
 
Senast ändrad:

laval

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2024
Sv: Snart rullar Ludde Kuddsson igen...

Hej Annette och Egon.
Jag undrar hur det gick idag. Har ni kommit fram till Hovfjället ? Min hemfärd gick fint.
//Lars

:yes:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Snart rullar Ludde Kuddsson igen...

Det bör inte vara några problem för jag drog upp våran Kabe Safir en trögrullad boogievagn med våran dåvarande Volvo 745 och det var packad snö på vägen då men man visste ju hur backen var så jag tog lite sats nerifrån korsningen/avtagsvägen ....
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Snart rullar Ludde Kuddsson igen...

Hej! Javisst, det gick bra, chansade och började utan kedjor, det gick bra tills det började bli riktigt brant, då körde jag åt sidan och lade på kedjorna, och sen slirade det lite ändå i den branta backen, men jag kom upp! Det var de sista två kilometrarna som jag körde med kedjor. Men jag ska försöka få tag på såna rejäla kedjor som du hade Lars!
 
Toppen