Citat:
Ursprungligen postat av krinil Jamen va fasen! Då kan vi lika gärna snacka i mobiltelefon allihopa, snusa o tappa prillan, äta glass å jaga getingar eftersom det ändå inte spelar nån roll..., vi kör ihjäl varandra ändå..., fast det egentligen inte var meningen!
Så här kan vi väl inte ha det? Genom att från början minimera de risker vi känner till, så har vi betydligt större möjligheter att hantera de risker som dyker upp!
Skärpning!!! |
Var det ett svar på mitt inlägg ? jo jag kan väl då svara att jag köpte min 1:a mobiltelefon 1988 och har pratat i den och alla andra mobiler och haft barn i barnstolar i framsätet som någon gång behövt en napp samt har jag väl även bytt CD skiva i bilen samt emellanåt ätit glass ( dock aldrig mat) .
Dom enda trafik incidenterna som jag varit med om är att jag blev rammad av ett rattfyllo med 1,82 i promille samt vid omkörning så blev jag avprejad av vägen av framförvarande som också skulle köra om och dessa hade "kompiskört" i 65-70 på 90 väg i ca 2 mil .
Visst kan allt hända men ingen av gångerna som jag blivit drabbad så har det inte varit mitt fel men skall vi minimera riskerna så skall vi stanna hemma och madrasera huset invändigt och använda hjälm

lite ironi men någon Nollvision kommer det aldrig att bli hur gärna vi vill (tyvärr).