• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lämplig husbilsmat - inget os!

I

Inger & Taeke NL

Guest
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

Hej Inger,

Du ska ha tack for receptet. Det ar alltid roligt med lite nyheter pa matbordet.

Halsningar fran ett regnigt och stormigt Holland! :swoon:
 
H

hianders

Guest
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

De är så lätta att tillaga och sköter sig i princip själva med tillagningen (med lite hjälp förståss).

Ha det och lycka till!

fru hianders/Inger

Fler sådana tips är välkomna alltid! Lättillagade! Man vill ju inte stå vid spisen hela tiden när man är ute om man inte har fryst mat med sig :)
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

Men Inger!!!!

Klart att de ska va lite matos i husbilen!!! hur ska man annars känna när fruga har fixat maten???:music-icon::spinny:

/Gunnar
 
Senast redigerad av en moderator:

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

På tal om matos i husbilen, så köpte jag denna på Jula Gaskök MS-2000.
En lätt, smidig och användbar liten sak, smidig att använda om man tex ska steka kött, fisk, ja eller lite av varje, bara att rigga upp på någon lämplig yta utanför husbilen. De har även en grillplatta som man lägger direkt på brännaren, jag köpte även denna men har inte använt den än.//Tommy
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

Vi köpte en litet gasolkök för att få oset utanför bilen. Biltemas Gasolkök. Litet, tar ingen plats, men tyvärr lite ostadig.
 
F

F.d. 8517

Guest
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

Köksfläkt e bra då kan man koka va som helst...
:mcride::music-icon::wink:
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

På tal om matos i husbilen, så köpte jag denna på Jula Gaskök MS-2000.
En lätt, smidig och användbar liten sak, smidig att använda om man tex ska steka kött, fisk, ja eller lite av varje, bara att rigga upp på någon lämplig yta utanför husbilen. De har även en grillplatta som man lägger direkt på brännaren, jag köpte även denna men har inte använt den än.//Tommy
ser fint ut.Vad har du för regultortryck på den.Är det bilens ord.el.har du Primus blå camp.fl.
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

Kokningen fixar fläkten, men till stekt fisk och speciellt lax. då skall man ha ordentligt sug i fläkten....
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

Kokningen fixar fläkten, men till stekt fisk och speciellt lax. då skall man ha ordentligt sug i fläkten....
Den fisken fikser vi i spisen, lager en pakke i alufolie med litt rapsolje og poteter (i tynne skiver) løk, grønnsaker, fiskefilet med passe med krydder og salt. 1 time i spisen eller på grillen ute (lite varme og lokk) - ferdig med null lukt.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

ser fint ut.Vad har du för regultortryck på den.Är det bilens ord.el.har du Primus blå camp.fl.

Både Jula och Biltema har samma typ av flaska, tror dom kostar ca 69 kr för 3 st på Biltema och ungefär lika mycket på Jula, men de räcker länge, min första flaska känns knappt att den är använd än,//Tommy
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

Husk en sak med de boksene, det er ren butan. Trenger en omgivelsestemp på 5+ eller bedre for å komme seg ut av boksen.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

En del husbilar har ju köket placerat alldeles intill sovplatsen. Det blir ju naturligtvis problem då. Ingen lagar väl mat hemma i sovrummet.

Men vad står vi inte ut med för det
HÄRLIGA HUSBILSLIVET

Hälsningar Alve
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

Hej!
Bidrar med en kålpudding som inte kräver att man har en ugn.
//Conny
 

Bilagor

  • Kålpudding på spisen.doc
    27 KB · Visningar: 246

KaloPia

FD HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
538
Medlemskap
2021
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

[
Tack för receptet:) Nu ska jag ge mig iväg och handla kött - undrar hur mycket det går åt för att skära 600 bitar?
Kul i advent - ser förstås att du missat "gram"
Ha det GOTT!
Mvh Pia
 
H

hianders

Guest
Sv: Lämplig husbilsmat - inget os!

Kul! 600 gr ska det vara förståss, har ändrat nu!

Så gott och enkelt som sagt!

Inger
 
Toppen