• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Glow UV400

F

F.d. 1009

Guest
Jag är nybörjare på husbil, jag hoppas på leverans av en till våren. Under tiden försöker jag lyssna och lära.

I tidningen "HUSBILEN" stod det om en "Glow UV400" vattenrenare. Jag tycker det låter bra och funderar allvarligt på att köpa en. Är det någon som har erfarenhet av den (och behöver man en i Sverige)?

/Bertil A
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Glow UV400

I Sverige behövs definitivt inga vattenrenare, töm tanken efter varje utfärd så har du friskt vatten hela tiden. Det är lätt att plocka ihop massor av onödiga "bra å ha" grejor i en husbil, men tänk på lastvikten!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 9673

Guest
Sv: Glow UV400

Jag tycker också den verkar intressant. Skulle vara kul att veta om någon i klubben provat den.
Jag tror inte att mikroorganismerna vet om de är i Sverige eller inte. De växer väl där dom trivs helt enkelt.
Jag dricker definitivt inte vattnet från kranarna. Även om man tömmer tanken så står ju vatten kvar i ledningarna.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Glow UV400

Tankar du oftast kommunalt vatten, så är det redan behandlat och skyddar för alg- och bakterietillväxt i vattentanken.

Gunnar /medlem
 

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
628
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Sv: Glow UV400