Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Hjälp Medlemslista Kalender Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Fiskekroken
Fiskekroken Få utlopp för ditt Fiske intresse genom att diskutera detta här och glöm inte att ta med spöna i Husbilen.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Sv: Flugspö
Gammal
HBK Medlem

flycns avatar

Kommun/Land: Linköping
Sv: Flugspö - 2009-11-08, 20:42

Nu när höstmörkret lägger sig över oss så kan det vara lämpligt att börja planera för våren och sommaren. Jag pratade idag med min gode vän Johan Klingberg, som är en av Sveriges bästa flugfiskeinstruktörer. Han brukar hålla kurser i flugfiske i Hökensås. Johan är nästan fullbokad till midsommar, men han har lovat om det finns intresse att ställa upp för husbilsklubben en lördag eller söndag i början av juni på Hökensås. Naturligtvis så kostar det en slant, Johan är ju egen företagare, kostnaden är 3000 kr inklusive moms, men blir vi 12 deltagare så blir kostnaden bara 250 kr per person. I kursen ingår, något om flugfiskets historia, teori, kastteknik och litet om flugval. Du behöver inte köpa någon dyr flugfiskeutrustning utan lån av utrustning ingår i kursavgiften. Jag kan säkert ordna att du får låna utrustning en eller ett par dagar efter kursen också. Johan säger att antalet deltagare bör maximeras runt tolv. Är det någon som vill prova på att binda egna flugor, så kan jag hålla i den delen. Jag bifogar en länk till Johans hemsida.

Magnus

Johan Klingberg flugfiske - Startsida

Senast redigerad av flycn den 2009-11-08 klockan 20:42.

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Följande 2 användare säger Tack till flycn för detta inlägg:
AndersHj (2009-11-08), Rollerteam (2009-11-08)
Gammal
HBK Medlem

Perssons avatar

Kommun/Land: Laholm
Ålder: 67
Sv: Flugspö - 2009-11-08, 20:57

Citat:
Ursprungligen postat av flycn Visa inlägg
Nu när höstmörkret lägger sig över oss så kan det vara lämpligt att börja planera för våren och sommaren. Jag pratade idag med min gode vän Johan Klingberg, som är en av Sveriges bästa flugfiskeinstruktörer. Han brukar hålla kurser i flugfiske i Hökensås. Johan är nästan fullbokad till midsommar, men han har lovat om det finns intresse att ställa upp för husbilsklubben en lördag eller söndag i början av juni på Hökensås. Naturligtvis så kostar det en slant, Johan är ju egen företagare, kostnaden är 3000 kr inklusive moms, men blir vi 12 deltagare så blir kostnaden bara 250 kr per person. I kursen ingår, något om flugfiskets historia, teori, kastteknik och litet om flugval. Du behöver inte köpa någon dyr flugfiskeutrustning utan lån av utrustning ingår i kursavgiften. Jag kan säkert ordna att du får låna utrustning en eller ett par dagar efter kursen också. Johan säger att antalet deltagare bör maximeras runt tolv. Är det någon som vill prova på att binda egna flugor, så kan jag hålla i den delen. Jag bifogar en länk till Johans hemsida.

Magnus

Jag är intresserad bara tiden också passar mig har försökt kasta några gånger men jag borde nog ställa mig mitt i sjön så kanske flugan hamnar i sjön

Gunnar

Gammal
HBK Medlem

Rollerteams avatar

Kommun/Land: Borås
Ålder: 54
Sv: Flugspö - 2009-11-08, 21:03

Låter kanonkul detta o hoppas det kan gå i lås...anmäler mig genast på studs.

pst Gunnar...då är vi åtminstone 2 mitt i sjön redan !

Mvh

Pekka

Rollerteam HBK 47

När jag har ramlat i sjön är jag ingen fiskare längre...då har jag blivit en simmare.

Gammal
HBK Medlem

AndersHjs avatar

Kommun/Land: Västervik
Ålder: 65
Sv: Flugspö - 2009-11-08, 22:00

Gunnar o Pekka.

Tro inte att ni skall få stå ensamma mitt i sjön!
Jag är med.
Anders

Senast redigerad av AndersHj den 2009-11-08 klockan 22:01.

Gammal
HBK Medlem

Krister 820s avatar

Kommun/Land: Kungälv
Ålder: 65
Thumbs up Sv: Flugspö - 2009-11-08, 22:35

Här finns en till som är intresserad.

Krister

Gammal
HBK Medlem 2011

Pär & Mariannes avatar

Kommun/Land: Göteborg
Sv: Flugspö - 2009-11-09, 07:46

Jag är också intresserad.

// Pär

Gammal
HBK Medlem

Kommun/Land: Kungsbacka
Sv: Flugspö - 2009-11-09, 11:24

Jag också intresserad
köpte spö har testat i trädgården med en garn stump.

Gammal
HBK Medlem 2011

Pär & Mariannes avatar

Kommun/Land: Göteborg
Sv: Flugspö - 2010-01-08, 12:43

Citat:
Ursprungligen postat av flycn Visa inlägg

Magnus

Har läst tråden igen, men hur går anmälan till ?

Fiskesugen // Pär

Gammal
HBK Medlem

flycns avatar

Kommun/Land: Linköping
Sv: Flugspö - 2010-03-11, 10:44

Hej

Idag börjar Flugfiskemässan i Älvsjö. Samtidigt så är det Allt för Sjön och Vildmarksmässan. Kom gärna och prata fiske med mig, jag finns i monter A44:36A fredag lördag och söndag tillsammans med min kompis Lars Andersson. Vi har som hobby att göra egna flugaskar. Jag har inte tid idag, vi ska gå och höra på The Real Group i kväll hemma i Linköping.

Hälsning
Magnus

Gammal
HBK Medlem

lavals avatar

Kommun/Land: Mölndal
Ålder: 57
Sv: Flugspö - 2010-03-11, 11:40

Jag är också intresserad.Och det går nog att få med något av mina barn.
//Lars

Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Fiskekroken

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2012, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS