• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sytillbehör: Ringar till kalendertavla!

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Allå vänner!

Försöker hjälpa frun få tag på röda ringar till en så kallad kalendertavla. Sökt i vår bibel "Claes Olsson" men hittar inget som passar.

Någon som vet var man kan få tag på dessa ringar. Helst julröda och ca 1 cm i diameter.

Bär mig emot å fråga detta på HBKs hemsida men vad göra när hotet är "Nu får Du fixa detta eller blir det inget"

Hoppas på hjälp... Kjell
 

Gurli

FD HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
230
Medlemskap
2023
Sv: Sytillbehör: Ringar till kalendertavla!

Allå vänner!

Försöker hjälpa frun få tag på röda ringar till en så kallad kalendertavla. Sökt i vår bibel "Claes Olsson" men hittar inget som passar.

Någon som vet var man kan få tag på dessa ringar. Helst julröda och ca 1 cm i diameter.

Bär mig emot å fråga detta på HBKs hemsida men vad göra när hotet är "Nu får Du fixa detta eller blir det inget"

Hoppas på hjälp... Kjell
Har du försökt i gardinffär eller tygaffär? Där skulle jag fråga innan jag kollade Claes Olsson!


Solveig
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Sytillbehör: Ringar till kalendertavla!

Leta reda på "Panduro" i telekat. de har allt till hemmahobbis från bokstäver i trä till tennsold. gjutfformar...
 
T

tranebo3

Guest
Sv: Sytillbehör: Ringar till kalendertavla!

Hej

Jag har en paket med röda ringar som jag använde när jag sydde en julkalender till ett utav mina barnbarn. Det är 24 st ringar i denna förpackningen. Det blev över. Jag har ingen användningen för dom nu. Hälsningar Berit
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Sytillbehör: Ringar till kalendertavla!

Hvis jeg husker rett så har Panduro slike ringer i rødt, hvitt, sølv og gull farge og i flere dimmensjoner. Har ikke selv kjøpt slike ringer, men har plukket diverse hobby artikkler i løpet av de siste par årene. Ikke lavest priser, men stort utvalg.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Sytillbehör: Ringar till kalendertavla!

Hej jag vet precis vart det som du söker borde finnas!
Kolla Ateljé Margaretha de säljer en hel del kalendrar och borde även ha ringarna till salu! Jag letade i papperskatalogen, och hittade inga lösa ringar, men jag rekommenderar att du ringer dom och kollar, för jag har sett att dom har haft det tidigare!
/Annette
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: Sytillbehör: Ringar till kalendertavla!

Hej

Jag har en paket med röda ringar som jag använde när jag sydde en julkalender till ett utav mina barnbarn. Det är 24 st ringar i denna förpackningen. Det blev över. Jag har ingen användningen för dom nu. Hälsningar Berit

Allå Tranebo!

Känns ju perfekt, det är just en julkalender till ett barnbarn ho håller på att sy å tydligen 24 ringar som behövs. Vill Ni bli av med de ringar Ni har är jag stark spekulant om vi på något vis kan träffas och göra affär. Litar på att Ni vet att dessa ringar är vad som behövs.

Ska försöka komma till Elmiamässan och är troligen på A6-området någon dag dessförinnan. Är det något som passar eller annat förslag ring mig: 070-524 71 53

Ha de... Kjell
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: Sytillbehör: Ringar till kalendertavla!

Allå igen mina vänner!

Helt otroligt, har nu fått tag på dessa ringar tack vare Tranebo. Överenskommet vi träffas på Elmiaparkeringen för att göra upp affären. Jaa inte trodde jag det skulle ordna sig så lätt, min älskade hustru är också överväldigad över mitt beslut fråga i detta forum.

Detta var ju ingen husbilsfråga men hoppas Ni som läser detta förstår vilka möjligheter detta eminenta forum kan hjälpa oss medlemmar med. Tyckte från början denna fråga var lite löjlig för forumet men ack vad jag bedrog mig.

Tack för all hjälp... Britt & Kjell
 
Toppen