• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tömning och påfyllning

F

F.d. 13737

Guest
Var på semester i Norge nu i sommar. Vilken service de har i detta land när det gäller tömning av toa och avlopp samt påfyllning av färskvatten. Vi åkte 305 mil i Norge på 13 dagar och fricampade i 12 av dessa tack vare den finna service som fanns både i mindre samhällen och jäms med vissa vägar.

Vi gjorde sedan en tur i Skåne och hittade efter 5 dagar ingen annan utväg än att ta in på camping för att få tömma toa/avlopp och påfyllning av vatten.

Det bär emot att köra in på en skogsväg och tömma avloppet även om inte detta innehåller annat än diskvatten. Likaså bär det emot att använda rastplatsens toalett för att tömma husbilstoan.

Jag skulle kunna tänka mig att betala någon tia eller två för att tömning och påfyllning om våra kommuner ordnade sådana platser. Det blir ju billigare än en natt på camping.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Tömning och påfyllning

I Frankrike hade man antagligen tömt toan framför kommunhuset om det hade saknats tömningsmöjligheter i resp kommun.
 
Toppen