• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vindgenerator

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Är det någon som erfarenhet av att använda vindgenerator i samband med husbil - som ett komplement till solceller. Har funderingar runt detta efter som det ofta blåser på de platser man ställer sig.
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: Vindgenerator

Allå!

Jaa Du Kurt "KuMaNi". Hur har det gått med vindkraften? Du lovade ju komma med information här på hemsidan om hur det fungerar när utvecklingen var klar. Jag har ännu inte sett något i den stilen eller har jag missat de inläggen.

Tror fortfarande de erfarenheter jag har av "Forgen 1000" är aktuella. Rätta mig gärna om jag har fel.

Skulle det nu vara så att den reklam som Du delgett mig och andra här på forumet stämmer är jag intresserad av att ånyo satsa på denna vindgenerator.

Vänligen Kjell
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Vindgenerator

Eftersom FORGEN 1000 (tre fas) inte klarade av att leverera den effekt som tillverkaren angav, avbröt vi försäljningen av vindkraftverken. En ny turbinkonstruktion och generator (RX-serien) har utvecklats sedan vi besökte
Clevedon i november. Den nya RX-serien kommer att premiärvisas på NEC mässan i Birminghamn den 22 - 24 maj.
Vi återkommer med mer information när vi testat den i vår installation.
 
Toppen