• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

USB problem

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Skulle lägga in bilder i datorn med sladd då funkar inte det med den nya usb hubben, jag har 4 st uttag upptagna av 7. Har även satt direkt i datorn funkar ej det heller.
Vad göra? Hade tänkt att lägga ut en bild till Ludde ang bárnkalaset men icke sa nicke.
Vore tacksam för svar/susanne:wideeyed:
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: USB problem

Oj, nu blir jag nyfiken...kan tyvärr inte hjälpa dig med sladdproblemet...hoppas att nån datakunnig kan hjälpa till här...
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: USB problem

Her kan det være flere årsaker, noen ganger henger driveren seg opp o0g en må restarte pcen før en får kontakt på usb igjen. Et problem med noe utstyr på en hub er om det kreves mer strøm en hubben kan gi - dette problemet oppstår oftest med usb-hubber uten egen strømforsyning.

Raskest vei rundt er å koble kameraet direkte til en av portene på maskinen etter en restart av pcen. En kan senere prøve via hubben og se om problemet oppstår på nytt.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: USB problem

Det är det kortet jag hade med mig´till dig som ej gick i din dator går inte nu med sladd.
Jag skall stoppa i ett annat kort o testa.
Min andra kamera funkar så han verkar ej vara överens med kameran.:(Susanne
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: USB problem

Bara inte min dator har förstört ditt kort...i värsta fall kan det faktiskt hända...jag minns att vi stoppade kortet i min kortläsare, och då funkade det inte, men sen tog vi sladden och då funkade det...hoppas det löser sig!
 
Toppen