Låg i min vilstol på Fårö och slumrade när en tjej i 25 årsålden frågade om hon fick ta lite bilder på min bil.
Det visade sig att hon var journalist för en tidning som hette Husbil o Husvagnar (tror jag) och hade aldrig sett en bil som min så hon undrade om jag drog min husvagn med den?
Och sedan blev det en längre intervju om det hela som tydligen ska komma i tidningen under hösten.
Det är en Volvo Valp från -63 som är lite ombyggd och numera försedd med en rak 6a från en Volvo 164,rolig sommarbil som dock är lite dyr att dra husvagn med.
Drar ca 2,5 liter per mil i den svindlande hastigheten av 75 km,så har jag varit en bromskloss för någon av er i sommar ber jag om ursäkt men det går inte att köra mycket fortare p g a den låga utväxlingen.
Dock var jag poppis på campingen efter skyfallet som kom under första veckan då marken förvandlades till mjuk lera,fick bärga 2 husbilar och en personbil med min valp.
Dock fick min sambo nog av att åka i storminfernot som hon uttryckte det så nu är husvagnen såld och fredagen den 7 augusti ska vi till Bengt i Örkelljunga och hämta vår nya husbil,en Cabby Exus 700 -95 =)