• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bra husbil för 2-3 pers

F

F.d. 13924

Guest
Hej har tittat på märket Pössl o Adria Win som jag tycker verkar bra för 2pers, vilka erfarenheter har ni, den ska inte vara för stor o inte alkov, o ej över 300 t i prisklass
förslag tack/ MVH
 
Senast redigerad av en moderator:

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Sv: Bra husbilsköp för 2-3 pers

Glöm inte bilar från ScandiMobil i Falköping. kan nog gott konkurrera både i kvalitet, garanti och pris.
 
F

F.d. 13924

Guest
Sv: Bra husbilsköp för 2-3 pers

Jaha, tack Rolf, o hur fungerar det, att köpa en bil där?
Har du en länk dit?
 

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Sv: Bra husbilsköp för 2-3 pers

Hej igen
Jag skickade ett "mail" till dig måndagen den 13/7. Där har du det mesta om ScandiMobil.
Jag skickar en kopia på mailet i dag.
 
B

Boxer

Guest
Sv: Bra husbil för 2-3 pers

Jag kan också rekomendera Scandimobil, mycket välbyggda.
 
F

F.d. 13924

Guest
Sv: Bra husbil för 2-3 pers

Ok, vad ligger priserna på era bilar, från Scandimobil?
Blir det dyrare om dom letar fram en lämplig bil för två? Jag tycker era bilar ser trevliga ut. Är det hyggligt utrymme i dom, bra med skåp o garderob, kanske inte får plats så mkt, eller?
 

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Sv: Bra husbil för 2-3 pers

Utrymme, planlösning och antal skåp kan du ju själv vara med och påverka. Det begränsas ju av bilens innermått. Används samma bilmodell som t,ex. Adria Van byggs på, så har du ju samma grundförurtsättningar. Priset på Scandimobil är ju avhängigt av vilken utrustning du vill ha. Men jag är säker på, att du får betydligt högre kvalitet och till lägre pris än de tyska bilarna. Var inte rädd för att ta kontakt med dem i Falköping. Dom är mycket tillmötesgående och kan svara på olika prisalternativ.
 
F

F.d. 13924

Guest
Sv: Bra husbil för 2-3 pers

Ok, men är det inte mkt krångel, med bes papper o reg till husbil, bl.a?
 

poolsson

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
1489
Medlemskap
2024
Sv: Bra husbilsköp för 2-3 pers

Hej har tittat på märket Pössl o Adria Win som jag tycker verkar bra för 2pers, vilka erfarenheter har ni, den ska inte vara för stor o inte alkov, o ej över 300 t i prisklass
förslag tack/ MVH

Hej!
Har en kontakt i Tyskland som säljer bla La-Strada.Jag har medverkat till köp av 7 husbilar 3 själv och 4 till bekanta en väldigt seriös handlare.Hör gärna av dig om det är några funderingar.Han har en La-strada årsm 2005 Citroen Jumper 2.8 ltr. HDI 107 Kw 146 hk
53.121 km pris 28.990 EUR
Bifogar en länk:
klicka på verkauf
och neu-u.gebrauchtfahrzeuge
Mvh PoOLSSON

Sunshine:Über uns
 
B

Boxer

Guest
Sv: Bra husbil för 2-3 pers

Är det hyggligt utrymme i dom, bra med skåp o garderob, kanske inte får plats så mkt, eller?
Vår bil är byggd med U-soffa bak som även funkar som säng. Det innebär att man får ju bädda varje kväll men det tar bara ett par minuter så får man en säng 190X 190.
Detta gör att man utnytjar utrymmet maximalt, att ligga och slöa på en bänk går också fint. Det är ju en liten bil och utrymmet blir ju därefter men de som tittar in brukar kommentera att den ser så rymlig ut i förhållande till storleken. Den är byggd för två och då räcker utrymmet gott och väl. Fler ska man nog inte vara.
En stor fördel är att man kan parkera på en vanlig parkeringsplats.
 
F

F.d. 13924

Guest
Sv: Bra husbilsköp för 2-3 pers

Hej!
Har en kontakt i Tyskland som säljer bla La-Strada.Jag har medverkat till köp av 7 husbilar 3 själv och 4 till bekanta en väldigt seriös handlare.Hör gärna av dig om det är några funderingar.Han har en La-strada årsm 2005 Citroen Jumper 2.8 ltr. HDI 107 Kw 146 hk
53.121 km pris 28.990 EUR
Bifogar en länk:
klicka på verkauf
och neu-u.gebrauchtfahrzeuge
Mvh PoOLSSON

Sunshine:Über uns
Tack, ska kolla det vid tillfälle, uppskattar engagemanget från er alla/ Kopparn
 
F

F.d. 13924

Guest
Sv: Bra husbil för 2-3 pers

Vår bil är byggd med U-soffa bak som även funkar som säng. Det innebär att man får ju bädda varje kväll men det tar bara ett par minuter så får man en säng 190X 190.
Detta gör att man utnytjar utrymmet maximalt, att ligga och slöa på en bänk går också fint. Det är ju en liten bil och utrymmet blir ju därefter men de som tittar in brukar kommentera att den ser så rymlig ut i förhållande till storleken. Den är byggd för två och då räcker utrymmet gott och väl. Fler ska man nog inte vara.
En stor fördel är att man kan parkera på en vanlig parkeringsplats.
Tack, det är en sådan ungefär vi har tänkt oss frugan o jag
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Bra husbil för 2-3 pers

Det finns ju även SMC-husbilar i Göteborg med lång erfarenhet. Antingen har man själv ett begagnat skåp eller så fixar Björn Simson ett. Sen kommer man överens om hur inredningen ska disponeras. Inredningen till färdig husbil kostar 185´. Vi väntar nu på vår bil, byggd i en Citroën Jumper -07.
Det blir bl.a. vattenburen värme, alltså en bil som funkar även på vintern. Känns gott att få en bil byggd på "hemmaplan", alla reservdelar ska gå att köpa här i landet.
Lycka till!
 
F

F.d. 13924

Guest
Sv: Bra husbil för 2-3 pers

Det finns ju även SMC-husbilar i Göteborg med lång erfarenhet. Antingen har man själv ett begagnat skåp eller så fixar Björn Simson ett. Sen kommer man överens om hur inredningen ska disponeras. Inredningen till färdig husbil kostar 185´. Vi väntar nu på vår bil, byggd i en Citroën Jumper -07.
Det blir bl.a. vattenburen värme, alltså en bil som funkar även på vintern. Känns gott att få en bil byggd på "hemmaplan", alla reservdelar ska gå att köpa här i landet.
Lycka till!
Lite funderingar när/om man ska köpa ett som ni säger skåp själv, menar ni då en som har gått som transportbil, isf har väl i de flesta fall motorn gått hårt o är långmilare, eller var får man tag i ett skåp nånstans?
Och om jag väljer tysklandsimport, vem fixar så bilen är reg o klar att köras i Sverige, med alla papper miljökrav, bes, m.m?
 
F

F.d. 13924

Guest

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Bra husbil för 2-3 pers

Jag har en Swift Mondial byggd på Fiat Ducato. Toppen tycker jag, gå in på deras hemsida, en engelsk bil.
Elisabeth
 
Toppen