• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

gasol

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Är det möjligt att byta till ny tub i Norge vad jag avser med frågan är det om anslutningen är lika om inte kan de fylla tuben det gick förr.:music-icon:
Tacksam för svar.
2179
 

Avo o Laila

FD HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1338
Medlemskap
2021
Sv: gasol

Är det möjligt att byta till ny tub i Norge vad jag avser med frågan är det om anslutningen är lika om inte kan de fylla tuben det gick förr.:music-icon:
Tacksam för svar.
2179

Hej.Flaskorna i Norge är har tydligen samma anslutning som den Svenska H-Flaskan.Du måste ha en reduceringsventil (se KAMA-katalogen) G09-01 (4169 001)

Eller en som passar på Spanska flaskor.H-flaskor används fortfarande i Sverige och fylls men nya säljs inte.

Mvh. Avo o Laila
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: gasol

Det finnes i Norge flere steder som fyller de fleste flasker, det er ikke de som hører til de store kjedene, men småkjeder og fritstående LPG selgere. Dissse har oftest et braq utvalg av adaptere og fyller til rett vekt på full flaske.

Har tidligere lagt ut pekere til lister over LPGm utsalg i norge mjed markering av de som fyller flasker. FyllestasjonerNorge
 
Toppen