• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kroatien

F

F.d. 15874

Guest
Nu ar vi framme i kroatien!!!antligen, det tog 3 dgr att komma hit.
och nu ar det valdigt varmt!!!!!!!!!!typ 40-44 grader, men vi klagar inte det minsta
hopppas att alla HBK har en Trevlig midsommar...........for det ar det val i dag eller ar jag villse pannkanlan....kanns som det ar latt at bli det har.

Men ha det gott i varmenen hemma om det ar nogon!!!

Nu har jag jag inte tid att sitta har langre...............havet kallar pa mej...........det ar varmr

MVH:per 891 :cool:
 
T

tommy.agneta

Guest
Sv: kroatien

Hej! sitter i Bua Hamn, ca 14-15 gr, blandat regn och sol, sillen var iallafall god. Kommer till Kroatien på fredag, med flyg iår, men åndå. Hälsningar HBK 1449 0ch 1237.
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: kroatien

Här är det också 44 grader, men det är i Ragges veduppvärmda balja. Men vad skönt att ni har kommit ner, passa nu på och njut men passa upp för solen, det kan svida ordentligt.

Hälsar vi från Ragglanda med en blandning av sol och regn.
 

Fritz

FD HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Finland
HBK-Nr
1737
Medlemskap
2021
Sv: kroatien

Trevlig midsommar. Vi är på camping Pila på KrK , här har vi nu 29 grader . Har varit en vecka på resa här i Kroatien . Fortsätter efter midsommar ner mot Dubrovnik.Hälsningar Fritz från Finland.
 

Annelie & Jörgen

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Örkelljunga
HBK-Nr
3407
Medlemskap
2024
Sv: kroatien

Nu ar vi framme i kroatien!!!antligen, det tog 3 dgr att komma hit.
och nu ar det valdigt varmt!!!!!!!!!!typ 40-44 grader, men vi klagar inte det minsta
hopppas att alla HBK har en Trevlig midsommar...........for det ar det val i dag eller ar jag villse pannkanlan....kanns som det ar latt at bli det har.

Men ha det gott i varmenen hemma om det ar nogon!!!

Nu har jag jag inte tid att sitta har langre...............havet kallar pa mej...........det ar varmr

MVH:per 891 :cool:

Låter ju alldeles underbart, var i Kroatien befinner ni er ? Något att rekomendera ? Vi kör ner nästa söndag och gissa om jag längtar nu bort från detta lite gråa något kyliga och trista väder som vi har här i Nordvästra Skåne :p Trevlig semester på er :cool:
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: kroatien

Nu ar vi tillbaka vid datorn, gardagens varme ar som bortblast...regnet har stortat ner, askat ordentligt och blast bort allt vad som fanns utanfor husbilen. Tempen ar nere i ca 20 nu...men vi hoppas att varmen aterkommer inom nagon eller nagra dagar. Dagen har tillbringats i husbilen med filmer, bocker och vila.
Nu ska vi ta oss ut pü en promenad, sedan ata lite!

Agneta o Per samt barnen
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: kroatien

Här är det också 44 grader, men det är i Ragges veduppvärmda balja. Men vad skönt att ni har kommit ner, passa nu på och njut men passa upp för solen, det kan svida ordentligt.

Hälsar vi från Ragglanda med en blandning av sol och regn.

HaHa!! du ar rolig du!!!med gasol kan det bli hur varmt som helst.ž
Grjejen ar den att jag branner mej aldrig,blir brun med en gang,samma galler min son,men min fru maste ha minst 30-40 skyddsfaktor, och aven min dotter,:cool::wub::):rolleyes:
 

Cinna & Svenne

HBK Medlem
Inlägg
115
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
1974
Medlemskap
2026
Sv: kroatien

Hej bigmarlin2 kul att ni har det bra vi ska åka om 3 veckor hoppas att vädret är bra då. En liten fråga hur gör ni med internet där nere? har ni eget modem eller hyr ni in er någon stans. Vi har skaffat en obunet modem men vet inte om det finns kort att köpa till den där nere.
Hoppas att vi ses någon gång.:yes:
 

Aramis

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2080
Medlemskap
2024
Sv: kroatien

Hej!
Har precis kommit hem från Kroatien ,där vi varit fyra veckor.De första två veckorna va det varmt 29-30 grader.Lagom tyckte vi.Då hade vi kommit fram till Zeelena camping i Porec.Bättre camping kan man inte hitta.Sen mulnade det på så vi gav oss iväg mot Rijeka och en stormig färd ut på KRK där vi stannade några dagar.Där kunde vi inte bada för det va stormvarning.Vi återvände till fastlandet och körde neråt mot Split.Gudomligt vackert,men mycket trafik.Temperaturen höll sig omkring 25 grader.härligt när man är ute o åker.Men vi längtade tillbaka till Porec så vi återvände dit,men vädret va inte med oss och det småduggade de sista dagarna, så vi bestämde oss för att ta en liten omväg hem och åka Romantische Strasse mellen Fussen och Wurtsburg och vidare till Rudesheim.Campingen där ligger vid ett utomhusbad och där va vädrets makter med oss så vi fick några dagar med varmt o soligt väder.Hemma igen .Kan inte klaga på vädret här heller!
Häls.Aramis
 
F

F.d. 55262

Guest
Sv: kroatien

Hej!!
Gud vad det låter gott. Vi åker ner den 5 juli. Umag blir vår slutstation i 3 veckor.
Ha en skön tid där nere och håll kvar värmen.
Mvh/Stig o Gittan
 
F

F.d. 7269

Guest
Sv: kroatien

Hallå där vi kör med till Kroatien den 9:e Juli ....Längtar vi var där i fjor och älskade det men ok lite för varmt..tur havet var nära...:music-icon:
 
F

F.d. 9230

Guest
Sv: kroatien

Hoppas ni har det helt underbart!
Ser verkligen fram emot att komma ner vi också, åker på torsdag!
Kram på er!
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: kroatien

Hej bigmarlin2 kul att ni har det bra vi ska åka om 3 veckor hoppas att vädret är bra då. En liten fråga hur gör ni med internet där nere? har ni eget modem eller hyr ni in er någon stans. Vi har skaffat en obunet modem men vet inte om det finns kort att köpa till den där nere.
Hoppas att vi ses någon gång.:yes:

Hej pa er,
vi hoppas oxa vi ses nan gang igen :)
Med internet gor vi sa att vi hyr in oss pa caf'er dar det finns.

Kor forsiktigt sen

Agneta o Per
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: kroatien

Nu befinner vi oss i Zadar, snarare pa Zaton camping. En jattestor sak som ineehaller allt man behover plus sakert lite till.
Vadret pa Rab var sa uselt och sa kallt och regnigt och blasigt att vi gav upp och packade ihop vara saker...borjade bli trottsamt jaga saker som hela tiden blaser bort ;)
Pa vagen hit blev vi stoppade av polisen, vi fick inte kora kustvagen pga den harda vinden utan ta oss upp over bergen och sedan motorvagen hit. Idag har det varit hyfsat vader, pa em till o med lite sol antligen!
Nu halls tummarna for att solen stannar!! Om inte annat kan vi ju forsoka plocka fram den till er alla som ar pa vaga hitat :p

Agneta o Per och barnen
 
F

F.d. 9230

Guest
Sv: kroatien

Oj, det låter inte bra, hoppas vädret bättrar sig tills vi kommer. Här i Sverige är det ju jättevarmt så vi får verkligen hoppas det kommer neråt.
Vi beräknar komma till Rab nästa fredag.
 

Annelie & Jörgen

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Örkelljunga
HBK-Nr
3407
Medlemskap
2024
Sv: kroatien

På söndag åker vi ner till Medulin Kroatien via Rödby Puttgarden och undrar nu hur ni har det med vädret ni som redan är där nere och firar semester :) ?
 

Fritz

FD HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Finland
HBK-Nr
1737
Medlemskap
2021
Sv: kroatien

Hejsan . Vädret har varit ok de sista dagarna , är nu på camping Nevio på ön Peljesac . I dag sol o 29 grader , men dom lovar sämre de närmaste dagarna men hoppas det inte stämmer . Häls. Fritz
 
F

F.d. 1286

Guest
Sv: kroatien

Ja, värme har vi så vi kan sälja lite...........
Just nu 27,3 grader i Västerås.
Vattnet i Mälaren närmar sig 20 så lite svalka ger det allt.
Tipsa gärna lite om Kroatien för vi kommer att åka dit ner nästa år men då 20 maj - 20 juni. Midsommaren var OK men nu går vi mot mörkare tider men har fortfarande ljust hela nättrena. Hur länge har ni ljust?
Ha det!:D
 
Toppen