• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golf i Spanien

F

F.d. 50049

Guest
Vill gärna spela golf till rimligt pris under några månader i vinter. Finns det någon som har tips och erfarenheter att dela med sig är vi mycket tacksamma.
Golfhälsningar
Umolin
 

Siw och Svante

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1834
Medlemskap
2024
Sv: Golf i Spanien

Hej umolin!
Ska Du vara på Costa Blanca så går Du med i Mas Amigos (se hemsidan) så har Du rabatt på en massa banor runt Torrevieja och Murcia och uppåt Alicante. Dom har kontor i Torrevieja där Du köper så många Du greenfeecheckar vill. Kolla gärna med banan innan Du köper för ibland är det rabatt som Mas Amigos inte vet om. I vintras var det halva priset på nästan varenda bana.
Lycka till.
 

arneo

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
3212
Medlemskap
2025
Sv: Golf i Spanien

Vill gärna spela golf till rimligt pris under några månader i vinter. Finns det någon som har tips och erfarenheter att dela med sig är vi mycket tacksamma.
Golfhälsningar
Umolin

Hej
Jag/vi har nu varit i Spanien o Portugal totalt 4 gånger och upplever att det finns stora möjligheter att pruta ner green fe avgifterna. Vi spelar sällan för mer än 35 Euro och då är ordinarie pris 80-90 Euro. OBS. Be att få tala med Direktören när du kommer till banan. Övrig personal vågar inte pruta mer än 10-15 %.
Hälsningar Arneo
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golf i Spanien

Hej,
jag har aldrig varit med om att någon har försökt pruta på greenfeeavgiften. Tror dock att priset kan diskuteras om man är flera stycken eller en grupp. Priset är sannolikt beroende på årstiden och tidpunkten på dagen. Kommer du under högsäsongen så tror jag inte att det hjälper med att ta ett snack med klubbdirektören.
För min del vet jag redan när jag åker ut till klubben vad det kostar. Jag väljer också golfbanor med rimliga greenfeeavgifter. Numera finns det möjligheter till att spara upp till 50 % på greenfeen genom att ansluta sig till Golf World Wide www.golfworldwide.com
V-backen
 
Toppen