• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fransk gasolflaska

F

F.d. 2441

Guest
Hej!

Vi ska till Frankrike med husbil i sommar. Vi tänker åka med en svensk gasolflaska och sedan köpa en gasolflaska där. Vilken typ av adapter behöver man för att koppla in en fransk flaska?

Vi har köpt två kopplingar men jag är osäker om det är de som gäller. Butiken visste inte heller säkert och det känns därför inte tryggt att åka iväg utan att kolla detta. Vi har köpt artikelnummer 12-6022 och 12-6023 (se längst ner på sidan 5 på: http://www.fogas.se/rwdx/files/installation.pdf).

Det är så störande att det inte går att finna enkel och lättåtkomlig information om detta. Vi vill inte köpa en tank för påfyllnad.

Eva&Gunnar
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Fransk gasolflaska

Hej!

Vi ska till Frankrike med husbil i sommar. Vi tänker åka med en svensk gasolflaska och sedan köpa en gasolflaska där. Vilken typ av adapter behöver man för att koppla in en fransk flaska?

Vi har köpt två kopplingar men jag är osäker om det är de som gäller. Butiken visste inte heller säkert och det känns därför inte tryggt att åka iväg utan att kolla detta. Vi har köpt artikelnummer 12-6022 och 12-6023 (se längst ner på sidan 5 på: http://www.fogas.se/rwdx/files/installation.pdf).

Det är så störande att det inte går att finna enkel och lättåtkomlig information om detta. Vi vill inte köpa en tank för påfyllnad.

Eva&Gunnar
Ta med 2 svenska. De räcker i flera månader. Se till att de är fyllda när ni åker. I Europa använder man gas bara till att laga mat och till kylen. Ska ni upp på alptopparna och behöver köra värmen så kan man vid dessa tillfällen ta in på camping.
Trevlig resa.
 
Toppen