• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Markör position i TOMTOM GO 730T

F

F.d. 50012

Guest
Hej!
Jag råkade skapa en Markör position på kartan (en grön prick med en flagga i) Nu vet jag inte hur jag ska få bort den. Är det någon som kan hjälpa mig? Den borde ju gå att hitta i någon mapp men jag vet ju inte vad den kan heta. e-postade TOMTOM supporten och fick ett svar som var "Goddag yxskaft"
/Bertil.
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Sv: Markör position i TOMTOM GO 730T

Hej Bertil.
Välj Bläddra på kartan från huvudmenyn.
Tryck på Alternativ. Då bör du få fram en bild som kallas Inställning av kartdetaljer, och du ser alternativ för Intressepunkt, Favoriter och Bilder.
Tryck på Avancerat på knappen i mitten nertill.
Då borde du få tre nya val: Namn, Markörer och Koordinater.
Avmarkera Markörer så borde det vara klart.
/Conny
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: Markör position i TOMTOM GO 730T

Hej prova att trycka på skärmen sen pil 2ggr och nollställ rutt nu skall den vara borta
 
F

F.d. 50012

Guest
Sv: Markör position i TOMTOM GO 730T

Hej och tack för att ni försöker hjälpa till. Jag vet att jag kan ta bort markörer i avancerat menyn men då försvinner alla markörer från kartan och det vill jag inte utan jag vill bara ta bort en markör. Att radera rutt hjälper inte heller. Den där förbaskade flaggan finns där alltid.
/Bertil
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Markör position i TOMTOM GO 730T

På min TomTom 930 så kan jag bara ange en markörposition. Skapar jag en ny så försvinner den gamla. Jag vet egentligen inte vad man skall ha den till. I menyn bläddra på kartan så får man ju få avståndet till markörpositionen (systemet kan ju inte hantera flera markörpositioner med avstånd). Man kan även få avståndet till den inlagda hemadressen. Detta är något nytt som kom med den senaste uppdateringen.

För att ta bort markörpositionen så måste man nog avmakera den i läget avancerat.

Kenneth
 
F

F.d. 50012

Guest
Sv: Markör position i TOMTOM GO 730T

Hej alla hjälpsamma klubbkompisar.
Jag har lurat ut hur man får bort Markörpositionen från kartan. Jag klickade på hemposition och när den blå blinkande markören stod på hempositionen så försökte jag skapa en ny Markörposition där och då försvann den helt från kartan, man kan tydligen inte skapa en markör position på hempositionen. Hoppas att jag inte rörde till det allt förmycket. Det är inte alltid så lätt att uttrycka sig i skrift.
/Bertil.
 
Toppen