• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma c 6002 startar ej

AK o Jan

HBK Medlem
Inlägg
115
Kommun
Lund
HBK-Nr
1156
Medlemskap
2024
Hej

Varmluftspannan starta ej trots att den gröna lampan lyser. Batteri, gas OK. Är det någon annan som har haft liknade problem? Finns det en enkel lösning?

Jan I.
 

kocken1

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1702
Medlemskap
2025
Sv: Truma c 6002 startar ej

Hej,
Jag har lite panik... Står i falkenberg utan värme just nu..
Min truma 3402C lyser grönt och jag har varmvatten men fläkten startar inte, har kollat den lilla glassäkringen i elektroniken och den var hel.
Vad tusan kan det vara???
 
F

F.d. 30007

Guest
Sv: Truma c 6002 startar ej

Hej!
Kolla så att fönstret är ordentligt stängt det sitter en kontakt där för att det inte skall komma in avgaser
Med vänlig hälsning,
Knaus 23
 
S

svalan13

Guest
Sv: Truma c 6002 startar ej

Jag har samma problem. Har bytt kretskortet. Det var trasigt enligt Hobby Fritid i Tenhult. Det nya höll inte ett dygn så var det lika dant. Den gröna lampan lyser men fläkten går inte igång och därmed startar inte pannan. Den röda lampan som indikerar problem lyser inte heller. Man kan ju inte fortsätta med nya kretskort a nära 5000:-. Det måste vara något som gör att kretskortet går sönder men vad? Jag har ännu ingen lösning på problemet.
 
F

F.d. 52911

Guest
Sv: Truma c 6002 startar ej

Hej.
Fick bytta fläktenheten som försörjer förbränningen för ett tag sen ,kan var
Den?
Hälsningar
PaulKaj
 
Toppen