• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Cyklar

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag hade tänkt att ta med två cyklar i garaget men de får ju inte vara för stora. För många år sedan fanns ju låghjulingar men de är väl inte så vanliga idag. Är det någon som har tips på lätta cyklar med små hjul?

Jag hittade en cykel på Biltema som visst har fått bra kritik. Den är t.o.m. hopfällbar. Är det någon som känner till den?
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Cyklar

Den är helt klart "most value for money" - både enligt oss och tidningen som testade den (tror det var Vi Bilägare). Se dock upp för beg Biltema-cykel som kan vara med utanpåliggande växel, som ju snabbt blir smutsig bak på husbilen. Men den nuvarande cykeln med inkapslad växel tycker vi är helt OK. Möjligen lite låg utväxling för längre cykelturer men inte för vårt bruk.
 
Senast ändrad:

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Cyklar

Köpte två hopfällbara på B-T.Helt ok för turer till butik eller dylikt,dock inte för långturer på flera mil.
Absolut prisvärd.
Anders.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4424

Guest
Sv: Cyklar

Bra cyklar hittar du här. Hopfällbara och även lämpliga för långturer.. men,men tyvärr är priset därefter. Detta lär vara hopfällbara cyklarnas svar på RR.

Kalle 320
 
F

F.d. 7222

Guest
Sv: Cyklar

Vissa båttillbehörsaffärer säljer också små, lätta o. hopfällbara cyklar. Tänkta att ha med ombord på båten, men det går ju lika bra att ta med dem i husbilen. Tyvärr är ju priserna ofta ganska höga tycker jag.
Mvh. Alf!
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
801
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Sv: Cyklar

Hej knarrevik,
vi köpte dessa cyklar på BT förra sommaren, kanonbra 'campingcyklar'!
Kolla under min husbil så ser du hur de står i garaget.
Apropå cyklar och cykling... har inte bestämt mig om jag ska cykla Vättern Runt i sommar. Om jag gör det blir det inte med 'campingcykeln...;)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Cyklar

Hej och tack för svaren!
Jag sökte på BT men hamnade på Borås Tidning och vad jag kunde se hade dom inga cyklar till salu.
Är det någon som kan adressen till hemsidan?
 
F

F.d. 15832

Guest
Sv: Cyklar

Googla på BilTema så funkar det nog.

Mvh
Rolle
 

Erik HBK 40

HBK styrelse ledamot
Inlägg
41
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
40
Medlemskap
2024
Sv: Cyklar

Hej Anders har en Biltemacykel 5-växlad hopfällbar+en likvärdig köpt i Danmark till salu för 1500Kr St
Mvh. Erik Lindholm HBK40
 
Toppen