• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GASOLPÅFYLLNING?

JoYLos

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
2066
Medlemskap
2024
Hej Vi ska ut o åka och har 2 halvfulla gasolflaskor och vad vi har kommit fram till så finns det ingen i Sthlms området som gör påfyllning. Är det någon som vet var man kan fylla gasolflaskor i södra Sverige? Vi färjar över från Trelleborg till Rostock och vidare ner via Berlin Leipzig. Kanske det finns några påfyllnadsstationer på resan ner? Är det någon som har fyllt på svenska flaskor i Tyskland? Hur gör man (vi har en adapter med svensk/tysk anslutning) o var gör man det i sådana fall- är det på bensinstationerna?
:)Yvonne
 

JoYLos

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
2066
Medlemskap
2024
Sv: GASOLPÅFYLLNING?

Hej Morfar Mormor
Vi åker fr Sthlm till Trelleborg via Jönköping på lördag. Färjan på söndag morgon via Berlin Leipzig Nurnberg o mot Bregenz till Schweiz.
 

JoYLos

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
2066
Medlemskap
2024
Sv: GASOLPÅFYLLNING?

Tack Kalle Vi har varit inne på den sidan o tittat men hittar inget som ligger i våran resväg och som har öppet på en lördag, förrutom i Timmernabben om vi hinner dit vill säga.
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: GASOLPÅFYLLNING?

JoYlos! om Ni åker via Jönköping då kör ni E4:an Örkeljunga ligger efter vägen där finns gasställe e insändaren "Gasol i Örkelljunga" Trevlig resa!
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
682
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: GASOLPÅFYLLNING?

Lämna en flaska hemma och köp en i tyskland, Kom ihåg att du måste ha en adpter.
Flaskan kostar ju sitt pris, men sedan är gasolen billigare i Tysklan på exempelvis byggvaruhus. Förra sommaren gav jag ca 13 euro vid flaskbyte
 

Karin & Dick

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
819
Medlemskap
2024
Sv: GASOLPÅFYLLNING?

Hej
Åhus Gasol har öppet alla dagar i veckan. Han fyller flaskorna och tar bara betalt för det som går i, och för en helt tom flaska (11:a el. 10:a) tar han 150 kr. Öppettider hittar du på -=-Åhus Gas - Varme Produkter - -=-       Motor gas, gasol, LPG, Auto gas, Motor gas, Fordon gas, Gas Ahus gas, företaget heter i Åhus gas flötövägen 233 - 296 91 Billig gasol i Sveriges Bästa Priser Nya Gasol Flaskor 650 :- P11 Fyllning 150 :- Åhus? (visas rullande på vänstersidan, ej bilden) Kommer du lite utanför öppettiderna så är det bara att ringa så är han kvar (tel0736212051 alt 0739552633).
MVH
Dick
 

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: GASOLPÅFYLLNING?

Eftersom ni kommer från Rostock och passerar Berlin så har jag ett bra tips på en firma som fyller dina (tomma eller halvfulla) svenska flaskor. Ligger bra till (dvs ingen stor omväg) och lätt att hitta - och lätt att parkera!
Firman heter Mahling Propan Füllstation, adress Potsdamer Strasse 14, Berlin-Zehlendorf. Öppet må-fre 8-18, lördag 8-13.
GPS: N 52 26 01.2 E 13 14 35.9
Om du inte har GPS så kör du så här:
Norrifrån, kör inte Berliner ring utan fortsätt A10 till Kreuz Oranienburg.
Välj A111 in mot Berlin (Stolpe). Vid Funkturm delar sig motorvägen, tag A115 mot Potsdam. Kör spikrakt genom Grünewald till avfart nr.4 (Kreuz Zehlendorf), sedan mot Zehlöendorf. Du kör då på Potsdamer Strasse österut. Kör 3,8 km, när du passerat under en järnvägsbro så ligger firman på höger sida (skyltad). Jag fyllde där nyligen igen, tror jag betalade € 20.- för 16 kg propan. Och adapter för svenska flaskor har han.
Vi önskar er en trevlig resa - vi var själva nere och snurrade i östra Tyskland för några veckor sedan - var bl a Dresden som verkar vara en trevlig stad! Tänk om det bara hade varit sommar och inte snöstorm som när vi var där.
/Lisbeth o Boo HBK1025
 
Toppen