• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad har ni gjort idag ?

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Vad har ni gjort idag ?

Kollat läget i Blekinge och glass på MCD i Karlshamn. Härligt med sol (utan snö)!
/Esbjörn
 
F

F.d. 4811

Guest
Sv: Vad har ni gjort idag ?

Vi har varit i Mantorp där vi har husbilen uppställd och börjat städa ur den. Upptäckte att vi haft besök av en liten mus men den har inte gjort någon åverkan på nåt utan bara lämnat spår på annat sätt efter sig.

Tog ut stolarna och satt och fikade i solen, åh det var såååå härligt!!

Därefter åkte vi till Filbyter Motell och åt en god middag och sedan en tur på 5 mil runtom Linköping med omnejd innan vi åkte hem.

En ljuvlig dag!
 
Senast redigerad av en moderator:

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.530
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Vad har ni gjort idag ?

Hej!

Började dagen med 6 mil i Vasaloppsspåret.
Sedan har vi sålt och köpt soffor. Har bytt möbler i vardagsrummet.
Var även ner och kollade in guldklimpen (husbilen) som står i garaget och väntar.
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Vad har ni gjort idag ?

Efter hundpromenaden runt vinfältet så blev det ju Vasaloppet på webben. Sedan har jag gjort något jag aldrig gjort tidigare... jag har satt kakel. Visserligen bara bakom en tvättbänk, ca 1 m2, men ändå. Får väl se om det ramlar ner några plattor i natt...
/Bertil
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Vad har ni gjort idag ?

Ännu en tuff dag!
Har sotat pannan, tvättat persobilen, och packat för 14 dar i husbilen nere i Falkenberg. Lyckats stuva in kära hustru och kommit fram välbehållna. Jag har stått för kvällsmaten när vi var framme. Det blev något otroligt avancerat. Köpte pizza och öppnade en vin. Så nu är det strax bara bingen som hägrar.
/ Frank
 

morsan

HBK Medlem
Inlägg
130
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024
Sv: Vad har ni gjort idag ?

Vi har varit i Mora hela helgen och såg vinnaren gå i mål och några till förståss. Sedan for vi hem till lilla Hällabrottet så nu är det dags för bingen och kolla på Beck. Natti natti!
Mvh. Morgan
.....:mh4::swoon::mh:....
 

Valborg8

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Finland
HBK-Nr
650
Medlemskap
2022
Sv: Vad har ni gjort idag ?

:mh:Hejsan!
Varit ute tre dagar med husbilen kom hem i kväll fått bilen testad om den fungerar i kyla å snö,I natt var det-27grader i Terjärv min födelse kommun i mellersta Finland, men vi hade det varmt å skönt i bilen.Men nog längtar vi till våren o lite varmare väder.Annars har vi haft en solig å fin dag.
Hälsningar från Korsnäs Finland Eva o Hasse
 
H

hianders

Guest
Sv: Vad har ni gjort idag ?

Håller med föregående skribenter - dagen inleddes med Vasaloppet via TV, sen en del praktiska förberedelser för morgondagens arbete med iordningsställandet av matlådor, kläder mm. Nu är det snart snart sängdax - klockan ringer kvart i sex!
Just nu hörs ett vägbrus utöver det vanliga från rv 70 (ca 2-300 m från oss) som de flesta av Vasaloppsåkarna tar sig hemåt på. Många bilar med skidboxar på taket och trötta åkare i. En fantastisk prestation de har gjort!! När ställer HBK upp med ett lag???

fru hianders/Inger:yes:
 
F

F.d. 1649

Guest
Sv: Vad har ni gjort idag ?

Hej.Legat och solat +22 grader i skuggan var sen och åt en 4 rätters middag inklusive vin för 9€
Hälsningar från solkusten.Jan-E.
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Vad har ni gjort idag ?

En sväng till sjukhuset och hälsade på min mammas sambo.Sen vidare till Vadstenas sporthall.För att se den yngsta dottern spela handboll.Dom vann sin match och hon gjorde sex mål................../ Åse:yes::yes::yes:
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Vad har ni gjort idag ?

Dagen inleddes med Vasaloppet på TV, vi tittade tills både Daniel Tynell och Sandra Hansson hade fått sina välförtjänta kransar och gått i mål. Därefter lunch och sedan en långpromenad på Mälarens is i solskenet tillsammans med tusentals andra sportiga människor. Jättehärligt!
V-backen :)
 
F

F.d. 6490

Guest
Sv: Vad har ni gjort idag ?

Lite avundsjukt ser jag de som varit i trakterna kring vasaloppet. Själv har jag badat i Gamlebyviken vid Västervik. Det var det årliga doppet som långfärdsskridskogruppen i Friluftsfrämjandet genomförde.

Isen var tjockare än väntat men efter lite kamp kom jag igenom och fick testa utrustningen.

http://nicopia.blogg.se
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Vad har ni gjort idag ?

Dagen inleddes med att fortsätta tvätta efter veckans sportlov som vi var och skidadade / åkte slalom i Isosyöte. Frun åkte kl 12.30 till Vörå på en vecka Norrvalla Rehab Vörå( de har rehabelatering för friska personer där) jag tog husbilen for till grannkommunen skidade 13 km därefter till ett ställe där man kan vinterbada Strandcamping - cafe passar på att göra lite reklam ( har själv inga intressen i dessa anläggningar)
Carina hälsa Gunnar på hans dag
H. Anita o. Ulf
Ha de paffw
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vad har ni gjort idag ?

Nyligen hjälpt far att flytta till ett äldreboende - han är 96 år ung, men behöver lite mer assistans efter att ha fått lite problem med hjärtat på ädre dar. Har ägnat dagen (OK - jag har spelat kort med farsan - hustrun har städat om det nu skall vara så djä...a noga..) åt att städa hans övergivna lägenhet. Det kommer att ta ytterligare någon dag att bli färdig.
 

Gunilla & Bernt

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Håbo
HBK-Nr
1262
Medlemskap
2021
Sv: Vad har ni gjort idag ?

Ett stort GRATTIS Gunnar på den stora dagen !
Vi har hjälp äldsta sonen och hans sambo att lägga golv i köket idag.
Hälsningar
 
Toppen