• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

F

F.d. 12156

Guest
I sommar så tänkte jag inhandla 2 styck golfklubbor ifall någon skulle få för sig att tuffa till sig när man ligger och fricampar.Tänkte höra om det finns flera som har med sig något användbart när ni är ute och campar????:confused:
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

"Våld föder våld" är en devis man kan luta sig mot. Om man inte tycker att den räcker så kanske Claes variant är nåt - en Fogsvans att ha under sängen. Kan tänka mig att det är svårt att försvara sig mot en sån....

Å andra sidan måste man betänka att om man tar fram ett vapen måste man vara beredd att använda det fullt ut - alternativet är att bli avväpnad och att vapnet vänds mot dig!!!
Med en pistol måste man vara beredd att döda - hur många är det?
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Det finns att köpa på flaska ett medel som kallas skunkpiss, ja vill se den som vill gå närkamp. Olle.
 
F

F.d. 55306

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Hualigen! Skunkpiss låter inte så gott. Var finns det att köpa? Själva använder vi inget annat än det vi tror är sunt förnuft, men men, vem vet hur skurkarnas tankar vandrar? Kanske genomskådar de oss, så för säkerhets skull försöker jag komma ihåg att ta med mig en några decimeter läng kabelstump (jag tror 70 kvm), fast inte vet jag om jag kan komma mig för att använda den om det verkligen skulle brinna till. Det får väl framtiden utvisa.
Snart är det vår! Hälsningar från Eskilstuna.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Skydd .... Det skulle din far och mor tänkt på ;) :) hehe du nästan tiggde om det .

Då det är olagligt med "ren" pepparspray så kan man ju ha en flaska kylspray och coola ner dom eller så kan man ju ta en duschflaska/vattengevär med vatten alt. ättiksprit utspätt med vitpeppar (pulver) Testa det själv hemma .

När jag var på bilmässa i Tyskland så kunde man köpa Tazergun men ser polisen dom så vill dom nog ha dessa .

Att ha några tillhyggen som golfklubbor och basebollträ är nog inte så god idé eftersom jag förmodar att dom flesta på forumet är fredliga och vill inte skada någon men då är det lättare med ett medel som slår ut förövarna utan att riskera att dom får skador , sen kan man själv åka dit för innehavet också om polisen är petiga .


Sen kanske med rådande dårar som vistas ute så är inte ett människoliv värt så mycket för om man tar fram ett tillhygge i avskräckade syfte så kanke men tittat in i en pistolpipa eller får en kniv mot sig , inte så kul ..


Sen finns det ju överfallslarm som ger ifrån sig hiskliga decibel .

Jo kasta ut en hink med vatten på dom så blir dom nog paffa ..... ( kasta hinken också)
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

I sommar så tänkte jag inhandla 2 styck golfklubbor ifall någon skulle få för sig att tuffa till sig när man ligger och fricampar.Tänkte höra om det finns flera som har med sig något användbart när ni är ute och campar????:confused:

12 klubbor till + en massa bollar...:spinny:
Räcker inte det, då bussar jag "multiverktyget" på dem! :wub:

*S*//MS ;)
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Jo kom just på att alla har väl pulversläckare i bilen skulle jag bli trängd i en situation skulle jag nog ta den och tömma på dom , visserligen inte helt nyttig att andas in men nöden har ingen lag eller är det just det den har tro ?
Man vill ju inte få några rättsliga efterspel .
 

claes/mia

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Om man vill undvika våld då är tändvätska och en tändare bra bara att spruta på boven och starta tändaren då tror jag inte han komer nära. Annars var skunkpisset bra det kan man hälla på sig själv så får det samma effekt som tändvätskan boven komer inte nära.
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Ni med golfklubbor har kanske ägt båt tidigare och tränat i "ruffen", själv tror jag inte svingen räcker till inne i husbilen. Litar till sprayen.
Leffe
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Hello alla sammans!

En ombyggd gösstake med en läderfångrem:cool:. Sedan är våran husbil utrustad med en Golden retriver flicka som slickar ihjäl alla besökare:wink:. Om det inte hjälper så tjatar jag ihjäl folk med mitt kraftfulla intresse av Mini Cooper´s.
Om inte det avskräcker så får jag ta till gösstaken:swoon:.


Anders & Marie-Anne Bohman.
 
Toppen