• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pris extra bodelsbatteri

F

F.d. 2692

Guest
Skulle vilja höra med er om detta inte känns för dyrt. Har fått ett pris på ett extra bodelsbatteri (gel) inkl. montering för 4.000:-.

Känns dyrt eller hur.
 
F

F.d. 15126

Guest
Sv: Pris extra bodelsbatteri

Batterier är lite som bilar det är skillnad på batteri och batteri även om det är gel man jämför med gel, jag var tveksam till mina nya batterier och bytte upp mig till ett par concorde för nästan det dubbla priset, men nu slipper jag tvivla på kvaliteten och det känns väldigt bra, dessutom tål de ännu lägre urladdnigar och högre uttag, vilket minskar kontrollbehovet, det är också lätt att överskatta vanliga traditionella batterier, börjar man räkna på hur många amp som faktiskt går att nyttja så inser man att gel agm inte är så mycket dyrare, färre batterier innebär även mer plats till annat.
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Pris extra bodelsbatteri

Jo det är säkert rätt o riktigt som ni skriver men jag funderar fortfarande på om sk normalt andvändande motiverar det högre priset ingen tvekan om att gelbatterierna är bättre men är det ekonomiskt försvarbart?!
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: Pris extra bodelsbatteri

Jo det är säkert rätt o riktigt som ni skriver men jag funderar fortfarande på om sk normalt andvändande motiverar det högre priset ingen tvekan om att gelbatterierna är bättre men är det ekonomiskt försvarbart?!




Det beror på vad du värderar att fricampa, att stå 1 dag med ett "fritidsbatteri" eller kanske 3 dagar med ett AGM utan att ladda.
Sen kanske man får definiera vad normalt är, det som anses vara normalt för den ena kanske är onormalt för någon annan.

// Pär
 
Toppen