• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Prishöjning Gasol

Julle o Gunvor

FD HBK Medlem
Inlägg
232
Kommun
Motala
HBK-Nr
567
Medlemskap
2021
Ösgöta camping har höjt priset på gasol från 225 till 295 kr för P11
Vad kan motivera denna kraftiga höjning

Är det någon som märkt att priset har kraftigt höjts på andra ställen

Det jag inte förstår är att man på detta sätt minskar intresset att besöka deras inköpsställen

Tidigare har det ju varit lönsamt att ta lite omväg för gasolbyte
men med dagens diselpriser får man tänka sig för

Det händer ju att man köper något annat önödigt också

Kan tänka mig att någn husbil blivit såld tack vare den billiga gasolen

Fundering kan det vara en reaktion på lågkonjukturen

Vårlänktande Hälsningar
Julle
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Prishöjning Gasol

Min erfarenhet från alla trettio år med husbil är att gasolpriset höjs varje gång oljepriset höjs, men att det däremot aldrig sänks när oljan blir billigare.

I förra veckan betalade jag ett skamlöst ockerpris på BP/Såifa i Dorotea: 650:- för byte av en PA 11. Även med klubbens Såifa-rabatt blir det extremt dyrt. Det monopol vi campare är i händerna på behöver inte motivera sin prispolitik.

aake

Redigerat stavfel.
 
Senast ändrad:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Prishöjning Gasol

Vi skulle behöva en prislista i den här stilen Bensinpriser.se - Lite längre är tanken!
Tänk om det fanns någon som kan ordna en sån sida
2.gif

Calle
 

Daghil

FD HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
19892
Medlemskap
2021
Sv: Prishöjning Gasol

Det finns ingen koppling mellan vad gasol faktiskt i inköp kostar och vad bensinkedjor och en del andra tar för ex en P11, OCKER i alla lägen !!
Åhus Gasol = 165 kr och Karamellfabriken i Mönsterås 220 kr för att fylla P11. Det är relevant i förhållande till inköpspris !!!
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Prishöjning Gasol

Tips till Östgötar!

Nu har jag visserligen rabatt genom ÖstgötaSportvagnssklubb, men iom att jag köper motorolja av denna firma så frågade jag om priser på Gasol också!
250kr(rabatterat) för en P11 är ju ett superpris tror jag:p. Priset utan rabatt vet jag inte men det lönar sig nog att kolla iaf!

Firman ligger i Linköping och här hittar ni mera= ÖPEnergi

Anders Bohman
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Prishöjning Gasol

Under länken "Rabatter och Tips" i högermenyn finns dokumentet "Gasolfyllningsstationer och priser" (http://www.husbilsklubben.se/forums/t30224/)

Den är nog inte särskilt aktuell när det gäller priser, men så fort vi får reda på att en förändring eller komplettering skett så uppdateras listan.

Hjälp gärna till att informera så att vi kan hålla listan aktuell.

//Roger
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Prishöjning Gasol

Har varit i mailkontakt med Per-Erik på ÖP-energi i Linköping nu på morgonen. De tar 220:- för byte av PC10, P11 och PA11 till Husbilsklubbens och Caravan Clubs medlemmar.

ÖP-Energi
013-31 44 72

//Roger

Ännu bättre än vad vi får Som sportbilsåkare!
Tur att man har olika sorters fordon:spinny:. och medlemsskap!

Anders
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Prishöjning Gasol

ÖP-energi finns i POI-filen. Det gör alla som finns i gasolfilen http://www.husbilsklubben.se/forums/t30224/

I POI:na så finns den i "garminmappen" Gasol och filen heter "Billig gasol i Sverige" (både i Garmin och TomTom), missvisande eftersom gasolen blir dyrare och dyrare och det även finns några gasolstn i Tyskland. :)

//Roger
 
Senast redigerad av en moderator:

Olle Jonsson

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Sv: Prishöjning Gasol

Världsmarknadspriset på propan 95=gasol ökade med 10% från januari till februari (kostar i februari 4004 kr/ton). Från årskiftet höjdes också CO2 och energiskatterna men det motiverar knappast den höjning på 31 % som Julle och Gunvor skriver om.
 
Toppen