Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Hjälp Medlemslista Kalender Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Öppet Forum för Husbilsintresserade > Omröstningar om Husbil
Omröstningar om Husbil Omröstningar om Husbilsfrågor

Visa resultat för omröstning: Sängalternativ
Förhöjda enkelbäddar med garage under . 261 38,84%
Förhöjd dubbelbädd på tvären med garage under . 136 20,24%
Enkelbäddar med toaletten/dusch i bak . 94 13,99%
Dubbelbädd i ena hörnet längs med och toalett /dusch i andra hörnet . 181 26,93%
Antal röster: 672. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Sv: Dubbelsäng/enkel bäddar eller hög dubbelsäng med garage under ...
Gammal
HBK Intresserad

Kommun/Land: Partille
Sv: Dubbelsäng/enkel bäddar eller hög dubbelsäng med garage under ... - 2009-02-06, 21:56

Bengt-Åke Linder, är det egentligen lååånga enkelsängar på längden med garage under som ni vill ha, men tycker att sängarna blir för korta? Är det så jag ska uppfatta det? Jag har bara hittat två husbilar som har denna planlösning fast med lite längre sängar, dessa är:
Niesmann+Bischoff Flair 7000i samt 8000i, 205cm långa sängar.

Har du lust att beskriva resten av planlösningen, så som ni vill ha den?
Trevlig helg!
/David

Senast redigerad av David den 2009-02-06 klockan 21:56.

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Gammal
HBK Medlem

Bengt-Åke Linders avatar

Kommun/Land: Falköping
Ålder: 48
Sv: Dubbelsäng/enkel bäddar eller hög dubbelsäng med garage under ... - 2009-02-11, 13:41

Jo jag har kikat lite och en del som jag sett är sängarna 190 och 200 meter men har man dom på tvären så blir dom ju kanske 210-220 och då kan man sträcka på sig rejält men samtidigt så blir det ju nästan som en korridor i bak när man har en förhöjdbädd på tvären .

Helst skulle man ju vilja ha 2 förhöjda längsgående bäddar med garage under .
Sedan på "förarsidan" framåt i efter sängen skulle jag vilja ha ett kylskåp i normal höjd och sedan ett vinkel kök och därefter matplats med 2 bältade platser .

På "passagerarsidan" efter bädden skulle jag vilja ha en toalett med separat dusch och därefter en garderob och sedan dörren efter dörren en längsgående soffa som är "ursågat" i sidan mot dörren så man kan ha detta som skoskåp .

Jag såg nu i senaste tidningen Husbilen så var det med en klipp"docka" i form av en husbil.

Bilen skall ju vara en helintegrerad med nerfällbar säng över "hytten" .

Kan du trolla fram en sådan bil , helst med vattenburenvärme och bra med power i motorn .

Senast redigerad av Bengt-Åke Linder den 2009-02-11 klockan 13:42.

Gammal
HBK Medlem

Leif-143s avatar

Kommun/Land: Älmhult
Ålder: 52
Sv: Dubbelsäng/enkel bäddar eller hög dubbelsäng med garage under ... - 2009-02-11, 13:48

min nästa kommer att ha våningssäng för att optimera utnyttjandet av resten av bilen.

våningssäng och sepatrat dusch ska det bli, och gärna 2 sittgrupper, en liten och en större.
garage har jag ingen större användning av.

hur fort går ditt hus???

Gammal
HBK Medlem 2009

Kommun/Land: Linköping
Sv: Dubbelsäng/enkel bäddar eller hög dubbelsäng med garage under ... - 2009-02-11, 22:02

Saknar alternativ med alkov och bäddbar dinett.

//Roger

Gammal
HBK Intresserad

Kommun/Land: Partille
Sv: Dubbelsäng/enkel bäddar eller hög dubbelsäng med garage under ... - 2009-02-20, 16:56

När jag läste din beskrivning på planlösningen, så var det bara en liten klocka som ringde, tyvärr ingen stor. . . Om du kan tänka dig att byta plats på garderoben och kylskåpet så kan följande husbilar vara ett alternativ:
* Niesmann+Bischoff Arto 74LE Niesmann + Bischoff: Einzelansicht
* Carthago e-line I48 Carthago Reisemobilbau GmbH
Ett annat alternativ som avviker lite mer på vissa saker men som verkar ha garderoben på rätt ställe är:
* Frankia I740/7400 GD Frankia - Grundrisse ComfortClass
Sedan finns det minst ett alternativ där din önskade planlösning stämmer till 100%:
* Hugos!

Ha ett trevligt veckoslut!
/David

Följande Tackar David för detta inlägg:
Bengt-Åke Linder (2009-02-20)
Gammal
HBK Medlem

Bengt-Åke Linders avatar

Kommun/Land: Falköping
Ålder: 48
Sv: Dubbelsäng/enkel bäddar eller hög dubbelsäng med garage under ... - 2009-02-20, 17:02

Tanken var att köpa en husbil för ca: 600.000 och vi letar samtidigt så blir man ju lite tveksam när man ser hur lågkonjunkturen slår mot alla och man vet ju aldrig när/om man själv blir drabbad .

Vi sa igår iallafall att vi kommer gynna den svenska turistnäringen i år iallafall som det känns nu för dels är euron hög samt får man vara lite patriotisk och köpa på "hemma plan" .

Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Öppet Forum för Husbilsintresserade > Omröstningar om Husbil

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Enkel Toe-in inställning Göte J Sköt om Husbilen 3 2008-10-10 16:08
Tips på hb m dubbelsäng bak. o garderob på varje sida Kabyss Husbilsköp o Import 10 2008-09-09 17:56
Med en enkel tulipan... Sussie o Bernt Lyckönskningar 3 2007-12-20 23:49
Hur många kg klarar nedfällbar dubbelsäng? Ingela & Kenth Under Markisen 12 2007-09-19 19:33

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2012, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS