• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byta markistyg?

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Är det svårt att byta markisens tyg/väv? Jag har en Omnistor markis och alternativet att byta hela markisen är lite väl kostsamt.
 
F

F.d. 6057

Guest
Sv: Byta markistyg?

Skall nog inte vara så svårt. bytte alla mina tyger på huset och det var en lätt match. är nog lika konstruktion på dessa. den styrs på plats med en fastsydd keiderlist i kanalen.
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Byta markistyg?

Och vårt markisproblem är typ tvärtom!

Hemmabyggare som vi är sydde jag en markis i matchande vinrött men de pinnar vi använde från ett partytält var för veka! Hela konstruktionen bröt ihop en regnig dag i Mellerud - hårda bud!

Vi har den proffsiga listen på plats och den fungerar bra, men utan pinnar blir det ju liksom ingenting.

De få dagar vi hade en fungerande lösning har gett mersmak för skyddande tak och nu har vi ju till och med den tjusiga flamingon att pryda uteplatsen med kommande säsong. :wink:

Men vi löser nog det här också innan regnperioden infaller!

/elisabeth
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Byta markistyg?

Hej Roggan.
Det är inga problem att fixa Din markisväv. Kontakta mig så fixar jag den färg och storlek
som Du vill.
Mvh

Perrovski
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.571
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Byta markistyg?

Hejsan Karlgren och välkommen, det beror lite på hur du menar med att byta markistyg.

Om du menar att bara få tag på en ny väv till markisen för att montera själv, så finns den troligen som reservdel tillsammans med övriga delar som kan gå sönder om du har en markis av de vanliga storlekarna och fabrikaten. Det går att beställa helst genom internetfirmorna, eller på husbilsfirmor om man vill betala lite mer :rolleyes:.
Om du menar att få den utbytt på en firma så borde de flesta firmor som säljer husbilar eller husvagnar och har en serviceverkstad både kunna beställa och montera dit den nya väven utan problem.
Det finns också firmor som kan sy eller smälta ihop en ny åt dig av metervara, men då handlar det mera om firmor som syr kapell m.m. till båtar eller tillverkar kapell till lastbilar.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen