• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golfklubbar med ställplatser

lasse1

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
12626
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Jag har åkt runt och spelat på 8 olika banor och det har varit 8 olika priser på ställplatsen,från 0 till 150 kr.En del tar även betalt utan ström vilket jag tycker är fel med tanke på hur mycket dom subventioner grenfee när dom säljer golfpaket.För några år sedan fanns det dom som lämna rabatt på grenfee när man spelade där men det verkar ha upphört Nu verkar uppfattningen vara den att har man råd att åka husbil så har råd att betala.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Det skiljer nog fortfarande. Den billigaste jag spelat iår var Skyrup där var det gratis o stå inklusive el vid spel.
 
G

Gunnar Jansson

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Står den här helgen vid Wäsby GK, nordväst om Stockholm.
De har gjort iordning en kanonfin ställplats, med 10 elplatser.
 
F

F.d. 25465

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Ätradalens GK nedlagd. Pelle01

Tack för fantastiskt bra info. Golfare
 
F

F.d. 25465

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Fantastisk bra upplysning om golf m.m. - TACK!
Skövde GK = vackra, kuperade banor med hög finish. Mycket bra husbilsuppställnig jämte stugor, grillplats m.m. Nära till omklädning/toaletter. 75:- per natt inkl el. MYCKET bra restaurang. PO och Maggan (pelle01)
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Läckö GK har byggt ny ställplats för minst 20 bilar. Tar enl. uppgift 100 kr om du spelar golf. Vad dom tar för vanliga är så dj-a dumt att jag inte nämner beloppet.IMG_4631.JPG
 

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Nu har även Alingsås GK fått fyra platser med El.
Platserna ligger på den övre parkeringen
 
F

F.d. 25465

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Alingsås GK har 4 ställplatser på grus vid en silo. Vi blev besvikna på platserna när vi kom vid 18-tiden. Dessutom var elskåpen låsta. Vi åkte vidare till Herrljunga GK där man står mycket bra.
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hulta GK tar numera 100 kr. Var där för två veckor sedan.
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Saknar Sölvesborg i listan. Har 24-14 platser alla med el för 150 krr.
 
F

F.d. 19257

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Perfekt! Nu kan vi lätt hitta till rätt golfklubbar och slippa ringa innan för att kolla att de har camping! TACK!
 

Essal

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

En ny härlig golfsäsong väntar med massor av nya utmaningar och upplevelser. Det är inte utan att vi husbilsåkande golfare kan känna oss aningen priviligerade. Jag har nu sammanställt en Excel-fil med ca 260 golfbanor i Sverige som välkomnar golfare med husbilar. Och det stora flertalet golfklubbar erbjuder dessutom ställplatser med eluttag.

Visa bilaga 38990

Förteckningen är kompletterad med synpunkter och uppgifter som jag kunnat läsa mig till i golfloungen. Har även kompletterat med eget tyckande och erfarenheter. Jag är faktiskt lite imponerad över att så många golfklubbar är med på vagnen och har insett värdet av det rörliga fritidslivet på hjul.
Min tanke är nu att golfande HBK-are i denna tråd ska lägga in svar med synpunkter och uppgifter om service, ställplatsen, pris på eluttag, golfbanan och annat som kan vara av värde att känna till. Excel-filen kommer att uppdateras efterhand.

Jag har enbart tagit med golfbanor med 18 hål eller mer. Det kan finnas ytterligare golfklubbar som välkomnar husbilar. Uppgifterna är hämtade från "Golfguiden" som ju egentligen är fullt tillräcklig för oss golfare. Denna Excel-fil kan kanske bli en exklusiv tillgång enbart för oss HBK-are.

Golfklubbar som har egen restaurang är angivna i förteckningen. Husbilsåkare som enbart är hungriga och inte har lust att fixa egen lunch eller middag i husbilen rekommenderas att göra ett besök på närmaste golfklubbsrestaurang. Alltid klart bättre än vanlig vägkrog.
V-backen

Har i sommar besökt 21 golfklubbar med ställplatser, mycket bra service med en kostnad av 0 - 100 SEK beroende på om jag spelat på green fee, alltid halv green fee då jag spelar på golf häftet.
 

boerse

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9486
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Någon som vet hur man konverterar den till en fil för POI viewer?
 

ud05555

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
21149
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Finns det någon lista där också utländska golfklubbars ställplatser är med?
 
Toppen